خپلواک: پاکستان تعهداتش با حکومت وحدت ملی را عملی نکرده است

© Flickr / bm1632خپلواک: پاکستان تعهداتش با حکومت وحدت ملی را عملی نکرده است
خپلواک: پاکستان تعهداتش با حکومت وحدت ملی را عملی نکرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اکرم خپلواک، مشاور ارشد رییس جمهور در امور سیاسی گفته است که پس از سفر لوی درستیز اردوی پاکستان به افغانستان، اسلام آباد به هیچ یک از تعهداتش که با مقام‌های حکومت وحدت ملی داشت، عمل نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اکرم خپلواک، مشاور ارشد رئیس جمهور غنی در امور سیاسی در یک گفتگوی ویژه با تلویزیون یک گفته است که راهبرد جدید امریکا فرصت تازه را برای بدست آوردن اعتماد جهانی در اختیار پاکستان گذاشته، اما هیچ گام عملی تا کنون ازسوی این کشور در راستای تعهدات تازه اش با افغانستان و امریکا برداشته نشده است.

آقای خپلواک گفته است که نشست عمان هم بررسی تعهدهای پاکستان برای گفتگوهای صلح بود و تا سه ماه دیگر روشن خواهدشد که این کشور به آنچه در این نشست تعهد کرده عمل می‌کند یا نه.

او گفته است سه ماه آینده روزهای دشواری برای پاکستان است تا ثابت کند درکار مبارزه با هراس افگنی با جامعه جهانی متعهد است یا نه.

به گفته مشاور ارشد رئیس جمهور غنی، در نشست چهارجانبه صلح که اوایل ماه جاری در عمان برگزار شد تعهدات پاکستان به بررسی گرفته شد، اما اگر پاکستان متعهد باشد، تا سه ماه آینده زمان و اجندای نشست بعدی نیز روشن خواهد شد.

با این حال آقای خپلواک به مشارکت طالبان در آینده سیاسی افغانستان نیز اشاره کرده گفته است که اگر طالبان به صلح باور داشته می باشند می‌توانند در آینده سیاسی کشور نقش داشته باشد.

وی همچنان افزوده است که افغانستان مرکز مشترک منافع کشورهای منطقه و جهان است و اجازه نخواهد داد این کشور به مرکز تضاد میان قدرت‌های بزرگ جهان و منطقه قرار بگیرد.

او افزوده است که تقویت طالبان به معنی کمزور کردن گروه داعش در افغانستان نیست و روسیه باید این را بداند.

خپلواک باور دارد که افغانستان به یک مرحله حساس رسیده و دولت امیدوار است فشارهای تازه بر پاکستان به پایان جنگ و صلح پایدار در افغانستان بینجامد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала