غنی: مذاکرات صلح با پاکستان برای افغانستان اولویت دارند

© AP Photo / Rahmat Gulغنی: مذاکرات صلح با پاکستان برای افغانستان اولویت دارند
غنی: مذاکرات صلح با پاکستان برای افغانستان اولویت دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در دیدار با رئیس کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل گفت که مذاکرات صلح با پاکستان برای دولت افغانستان نسبت به طالبان اولویت دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، نجیب آزاد، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: "اشرف غنی از رئیس کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا در زمینه سازی برای مذاکرات صلح و حاضر کردن طالبان به میز مذاکرات با دولت افغانستان همکاری کند."

وی افزود: "رئیس جمهور افغانستان درباره سیاست‌های داخلی و خارجی این کشور با عمروف رئیس کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل گفت‌وگو کرد".

بر اساس این گزارش، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که پس از صلح با پاکستان باید با گروه طالبان مصالحه کرد که سازمان ملل می‌تواند نقش تاثیرگذاری در تحقق این مسئله ایفا کند.

معاون سخنگوی اشرف غنی تصریح کرد که رئیس جمهور افغانستان از پاکستان خواسته تا از فرصتی که فراهم آمده است استفاده کند زیرا کشورهای حامی تروریسم ضرر خواهند کرد.

از سوی دیگر، رئیس کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل نقش افغانستان را در منطقه مهم دانسته و درباره همکاری این سازمان برای زمینه سازی مذاکرات صلح به اشرف غنی اطمینان داده است.

این در حالی است که روز گذشته عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز خواستاز تحریم رهبران گروه طالبان شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала