عطا نور: با عبدالله قطع رابطه کرده‌ام

© عکس از صفحه عطا محمد نورعطا محمد نور
عطا محمد نور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطامحمد نور، اعلام کرد جریان‌های سیاسی به کمیسیون انتخابات افغانستان اعتمادی ندارند و باید اصلاحات اساسی در این کمیسیون آورده شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عطا محمد نور، رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در هرات، روز گذشته در نشست خبری مشترک با "اسماعیل خان" از رهبران جهادی در غرب این کشور، از عملکرد حکومت وحدت ملی انتقاد کرد.
وی اظهارداشت: کلمه سقوط را که درباره نظام جاری در افغانستان روز گذشته استفاده کرده بود، یک اشتباه لفظی بوده است.
عطامحمد نور در ادامه گفت که ما به فکر اصلاح نظام هستیم و اگر تغییراتی به وجود نیامد برای ایجاد تغییر در آن تلاش خواهیم کرد.
وی برعلاوه افزود: حکومت وحدت ملی به شعارهایی که درباره اصلاحات در نظام انتخاباتی داده بود عمل نکرده است و کمیسیون انتخابات مورد اعتماد هیچ یک از جریان‌های سیاسی در افغانستان نیست.
عطامحمد نور افزود که مذاکراتش با حکومت وحدت ملی شکست نخورده اما تا زمانی که دولت صداقت خود را ثابت کند به تعلیق درآمده است.
والی بلخ اظهار داشت: اگر اصلاحات اساسی در کمیسیون انتخابات صورت نگیرد انتخابات آینده مهندسی شده خواهد بود.
وی درباره عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز گفت؛ در حال حاضر با عبدالله قطع رابطه کرده است زیرا وی برای گرفتن حق خود در حکومت هیچ اقدامی نمی‌ کند.
عطامحمد نور با اشاره به شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان اظهار داشت: اتحاد سه حزب قدرتمند تاثیرگذار است زیرا بسیاری از اقوام به این ائتلاف پیوسته‌اند.
از سوی دیگر اسماعیل خان رهبر سابق جهادی و از اعضای ارشد حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز تاکید کرد که تقلب در انتخابات گذشته سبب ناامیدی شده است پس باید راهی را برای شفافیت در انتخابات یافت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала