حملات راکتی حزب اسلامی به ولسوالی چاه ‌آب تخار

© AFP 2023 / Shah MaraiМесто взрыва в Кабуле
Место взрыва в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکمتیار که به ‌خاطر حملات موشکی به کابل در گذشته متهم است، نیروهای تحت فرمان بشیر قانت فرمانده حزب اسلامی نیز مرکز شهرستان چاه ‌آب در ولایت تخار را هدف حملات راکتی قرار دادند.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در ادامه حملات حزب اسلامی در ولایت تخار در شمال شرق افغانستان، این بار جنگجویان حزب اسلامی حکمتیار به مرکزولسوالی چاه ‌آب، راکت پرتاب کردند که بخش‌هایی از بازار این شهرستان در آتش سوخته و تعدادی نیز کشته و زخمی شدند.
مقامات امنیتی افغانستان اعلام کردند که نیروهای حزب اسلامی در شمال افغانستان به مرکز ولسوالی چاه‌آب در ولایت تخار حمله کردند که در نتیجه سه نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.
خلیل اسیر سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت تخار تأیید کرد که جنگجویان وابسته به بشیر قانت فرمانده حزب اسلامی به «عمادالدین» بزرگ قومی در چاه‌آب حمله کردند.
منابع محلی گزارش دادند که در پی این درگیری جنگجویان وابسته به بشیر قانت فرمانده حزب اسلامی بازار شهرستان چاه‌آب را با راکت هدف قرار دادند.
بر اساس این گزارش، جنگجویان حزب اسلامی بیمارستان مرکزی این شهرستان را نیز با خمپاره هدف قرار دادند که در نتیجه دو کودک کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.
گفته می‌شود که در نتیجه حملات راکتی حزب اسلامی بخش‌هایی از بازار این شهرستان دچار آتش‌سوزی شده و مردم نیز مجبور به ترک خانه‌ های خود شدند.
حامدعزیزی سخنگوی حزب اسلامی قبل از این گفته بود که بشیر قانت از فرماندهان بانفوذ این حزب در ولایت تخار است.
برخی از کارشناسان معتقدند که همسویی اشرف غنی با حکمتیار باعث شده است که با وجود امضای توافقنامه صلح و حضور قانونمند وی در پایتخت، حزب اسلامی با پشت پا زدن به مواد توافقنامه همچنین به فعالیت‌های نظامی خود در شمال افغانستان ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала