هند هلیکوپتر های کهنه نیروی هوایی افغانستان را ترمیم می ‌کند

© REUTERS / Omar SobhaniАфганские военнослужащие на военных учениях близ Кабула
Афганские военнослужащие на военных учениях близ Кабула - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند تصمیم دارد هلیکوپتر های کهنه نیروی هوایی افغانستان ترمیم کند و بدین منظور با مقامات روسی برای ترمیم اساسی این هلیکوپتر ها و تامین قطعات اضافی گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به نقل از «پرینت»، هند دو سال پس از آنکه تصمیم به اهدای چهار فروند بالگرد جنگی به افغانستان گرفت، بار دیگر همکاری‌های نظامی‌ خود در این کشور را با ترمیم 6 فروند بالگرد نظامی فرسوده افزایش می ‌دهد.
یک تیم نیروی هوایی هند اخیرا برای بازدید از وضعیت نیروی هوایی افغانستان به این کشور سفر کرد و به این نتیجه رسید که ترمیم برخی از این بالگردها می‌تواند در هند انجام شود، اما ترمیم اساسی آن باید در روسیه انجام شود.
به گفته منابع دولتی هند، دهلی‌نو تصمیم گرفته با مسکو گفت‌وگو کند تا روسیه این بالگردها را تعمیر کرده و هند نیز هزینه آن را بپردازد.
نارندا مودی، نخست وزیر هند در سال 2015 اعلام کرد این کشور در نظر دارد چهار فروند بالگرد "Mi-25" را به افغانستان اهدا کند و در سال گذشته این بالگردها به نیروی هوایی افغانستان تحویل داده شد.
پس از موفقیت‌آمیز بودن همکاری‌های نظامی دو کشور، هند تصمیم گرفته تعدادی از بالگردهای کهنه و فرسوده روسی را ترمیم کند. در واقع این بخشی از پیشنهاد دهلی برای ترمیم تجهیزات نظامی متعلق به زمان شوروی از جمله ماشین های زرهی، تانک و توپخانه بود.
شایان ذکر است که آمریکا و برخی مقامات افغان تصمیم دارند که بالگردهای آمریکایی را جایگزین نمونه‌های روسی کنند که مخالفت مقامات روسی را در پی داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала