اسماعیل خان: خارجی‌ها در جنگ علیه طالبان شکست خورده‌اند

© Wikipedia / Employee of the United States Embassy in Kabulاسماعیل خان: خارجی‌ها در جنگ علیه طالبان شکست خورده‌اند
اسماعیل خان: خارجی‌ها در جنگ علیه طالبان شکست خورده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسماعیل خان از فرماندهان قدرتمند مجاهدین و وزیر پیشین انرژی افغانستان می‌گوید خارجی‌ها در جنگ برابر طالبان شکست خورده اند و حضور آن‌ها، به بهبود شرایط افغانستان کمک نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، اسماعیل خان در گفت‌و‌گو با رادیو «اروپای آزاد» گفته است: «امریکایی‌ها باید افغانستان را ترک کنند. تنها در صورتی ‌می‌توان در افغانستان صلح و امنیت داشت که دولتی با حمایت اکثریت مردم و برگزیده‌شده توسط انتخابات یا لویه‌جرگه به قدرت رسیده باشد. دولت نمی‌تواند متکی به یک ارتش خارجی باشد».

اسماعیل خان با بیان این‌که «نیروهای خارجی در جنگ‌شان علیه طالبان شکست خورده‌اند» می‌افزاید: «اگر نیروهای خارجی می‌خواهند در این کشور برای دهه‌ها یا حتا قرن‌ها بمانند، در افغانستان هرگز صلح و امنیت نخواهد بود.»

این فرمانده جهادی که از چهره‌های با نفوذ در غرب کشور است، دولت افغانستان را ناکام می‌خواند: «مردم از دولت کنونی حمایت نمی‌کنند. من فکر می‌کنم، قبل از اینکه این حکومت سقوط کند، به یک حکومت جدید نیاز داریم، به یک انتخابات تازه یا یک دولت موقت نیاز داریم. ما به رییس جمهور جدید که توسط مردم حمایت می‌شود نیاز داریم.»

اسماعیل خان که پس از آغاز حکومت وحدت ملی، از قدرت کنار زده شده، دولت را به کنارگذاشتن مجاهدین از قدرت متهم می‌کند و نبود مجاهدین در دولت را برای افغانستان موثر نمی‌داند. او در این گفتگو گفته است که در صورت حمایت دولت می‌تواند نیروهایش را در برابر طالبان بسیج کند، او تصریح می‌کند: «حکومت ضعیف است. یک حکومت ضعیف نمی‌تواند قدرت را با چهر‌ه‌های قدرتمند تشریک کند» 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала