هشدار اتحادیه اروپا به افغانستان: کمک ها را قطع خواهیم کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار اتحادیه اروپا به افغانستان؛ کمک ها را قطع خواهیم کرد
هشدار اتحادیه اروپا به افغانستان؛ کمک ها را قطع خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر اتحادیه اروپا در کابل هشدار داده است که اگر با فساد اداری مبارزه جدی نشود، این اتحادیه کمک هایش را به افغانستان قطع خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پیری مابدون، سفیر اتحادیه اروپا در کابل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی یک گفت: "زمانیکه مالیه دهندگان اروپا کمک می‌کنند آنها قربانی را متحمل می‌شوند. آنها این کار را از روی سخاوتمندی و حس بشر دوستی می‌کنند. ما هدر رفتن این پول را نمی توانیم تحمل کنیم. اگر ما قضایای فساد را دریابیم، بگونه عاجل آنرا مطرح خواهیم کرد و ممکن برنامه‌های مربوطه را توقف دهیم. این مسوولیت ما است و ما این موضوع را جدی می‌گیریم."
این دیپلومات ارشد اروپایی از اعلام راهبرد مبارزه با فساد اداری ازسوی حکومت وحدت ملی استقبال کرده اما تاکید دارد که باید این راهبرد، باجزییات عملی شود.
آقای مابدون همچنان گفت که فساد در تمام بخش‌ها بشمول انتخابات در افغانستان وجود دارد پی‌آمدهای آن فاجعه‌بار است.
به باور برخی تمرکز قدرت، سبب گسترش فساد و افزایش مشکلات در کشور شده است، اما سفیر اتحادیه اروپا غیر متمرکز کردن قدرت را در دموکراسی‌های نوپا مانند افغانستان دشوار دانسته افزود: "اما حقيقت کاملاً پیچیده است. نظر به مشاهدات متعدد در سطح جهان، همه می‌دانیم که غیر متمرکز کردن بدون نیروی بشری و سرمایه مالی یک كلمه پوچ است. ما نمی‌خواهیم این امر در افغانستان اتفاق بیافتد."
پیش از این سفیر قبلی اتحادیه اروپا در افغانستان تاکید کرده بود که غیر ممترکز کردن قدرت در افغانستان یک نیاز است و اتحادیه اروپا دراین راستا هزینه‌های زیادی را متحمل شده است، موضوعی که واکنش‌های زیاد را به همراه داشت.
ظاهراً با اظهار این دو دیدگاه متفاوت، حالا روشن نیست، سیاست اتحادیه اروپا درمورد افغانستان تغییر کرده یا نیاز به غیر متمرکز سازی قدرت با توجه به مشکلات موجود درسیاست‌های خارجی‌ها نسبت به افغانستان کمرنگ شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала