لغو پیمان امنیتی افغانستان با آمریکا

© AP Photo / Rahmat Gulپارلمان افغانستان
پارلمان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همایون همایون معاون پارلمان افغانستان اعلام کرد که آمریکا و ناتو به برقراری صلح کمکی نمی‌کنند و در برابر حملات راکتی پاکستان به خاک این کشور نیز سکوت اختیار کرده‌اند بنابراین نمایندگان مردم باید پیمان امنیتی با واشنگتن را لغو کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در ادامه حملات راکتی ارتش پاکستان به ولایت‌های شرقی در افغانستان پارلمان کشور اعلام کرد که بر اساس پیمان امنیتی با افغانستان، آمریکا و ناتو مکلف‌ هستند تا به حملات پاکستان به خاک کشور واکنش نشان دهند.
معاون پارلمان افغانستان که سرپرستی نشست نمایندگان را نیز به عهده داشت، خواستار بررسی دوباره پیمان امنیتی کابل-واشنگتن گردید.
همایون همایون گفت: نمایندگان این مجلس می‌توانند با استفاده از اختیارات قانونی خود پیمان امنیتی با آمریکا را بررسی کنند و در واکنش به حملات راکتی به ولایت کنر تصمیم مهمی نیز بگیرند.
وی افزود: درحالی که افغانستان هدف حملات راکتی ارتش پاکستان قرار دارد، آمریکا و ناتو واکنشی نشان نمی‌دهند پس نیازی به پیمان امنیتی نداریم.
شایان ذکر است که طی چند روز اخیرا ارتش پاکستان، ولایت‌های کنر و ننگرهار در شرق افغانستان را هدف دستکم یک هزار فروند راکت قرار داده است که در نتیجه هزاران نفر آواره شده‌ اند و غیرنظامیان نیز در راکت پراگنی ها کشته شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала