ارگ: هشت کارخانه‌ عمده‌ تولید مواد مخدر از بین برده شد

© Wikipediaواکنش تند ارگ به سخنان اخیر کرزی
واکنش تند  ارگ به سخنان اخیر  کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نخستین ماموریت مشترک نیروهای نظامی افغانستان و نیروها حمایت قاطع به رهبری ناتو، هشت کارخانه‌ی عمده‌ی مواد مخدر در هلمند از بین برده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه1، در خبرنامه ای ریاست جمهوری افغانستان گفته است که این ماموریت هوایی دیشب، یکشنبه ۲۸ عقرب، در هلمند به ویژه در ولسوالی‌های سنگین، موسی قلعه، کجکی و نوزاد این ولایت انجام شد.
در خبرنامه‌ی ارگ آمده است: "صلح و ثبات در افغانستان نیازمند مبارزه‌ی جدی با اقتصاد جرمی، تولید و قاچاق مواد مخدر است؛ زیرا مواد مخدر یکی از منبع‌های عمده‌ی تمویل جنگ و هراس‌افگنی محسوب می‌شود."
بر بنیاد خبرنامه، حکومت جنگ کنونی را جنگ "مواد مخدر و منبع اساسی تمویل طالبان و سایر گروه‌های هراس‌افگن است" و هراس‌افگنان با استفاده از آن فعالیت می‌کنند.
در خبرنامه آمده است که کارزار از بین بردن مواد مخدر یکی از "‌هدف‌های راهبردی" حکومت افغانستان است.
این در حالیست که پنج روز پیش دفتر مبارزه برضد مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد اعلام کرد که تولید مواد مخدر در افغانستان در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی ۸۷ درصد افزایش یافته است.
در گزارش آمده بود که تولید تریاک از دانه‌های خشخاش در افغانستان به حدود ۹ هزار تن در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده است.
در این گزارش آمده بود که نصف کل این افزایش مربوط به هلمند است. ساحه‌ی کشت در این ولایت به ۶۳ هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده است که افزایش ۷۹ درصدی را نشان می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала