معاون اول مجلس مورد بازپرسی امنیت ملی قرار گرفته است

© AP Photo / Rahmat Gulمعاون اول مجلس مورد بازپرسی امنیت ملی قرار گرفته است
معاون اول مجلس مورد بازپرسی امنیت ملی قرار گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آقای همایون گفته است که نیروهای امنیت ملی به درخواست رسمی رییس مجلس سنا و معاون مجلس نمایندگان دفتر وی را تلاشی نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان که در نشست امروز دوشنبه (29 عقرب) این مجلس صحبت می‌کرد، گفت که ریاست امنیت ملی در هفت استعلام از او بازپرسی کرده و سوالاتی را در مورد خانه، صاحب اصلی خانه، کرایه خانه و نیز چگونگی پرداخت کرایه خانه از او پرسیده است.
آقای همایون افزود، نیروهای امنیت ملی به درخواست رسمی نذیراحمد احمدزی، معاون دوم مجلس نمایندگان و فضل هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا دفترش را تلاشی کرده است.
معاون اول مجلس نمایندگان گفت: "من با آقای ستانکزی (رییس امنیت ملی)  تلفنی صحبت کردم و منحیث معاون مجلس گفتم که کار شما غیر قانونی است و اگر دفترم را به خاطر زیر فشار قراردادن من تلاشی می‌کنید، هرگز از گفتن حقایق منصرف نمی شوم؛ ولی او گفت که به اساس درخواست شورای ملی این کار را انجام داده است".

تلاشی خانه و دفتر معاون اول مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
تلاشی خانه و دفتر معاون اول مجلس نمایندگان

معاون اول مجلس بیان داشت که با تلاشی دفترش مخالفت نکرده و نیروهای امنیت ملی نیز در نهایت سندی را ارائه کرده اند که چیزی در دفترش وجود نداشته است.
پیش از این، برخی نمایندگان مجلس ادعا کرده بودند که آقای همایون در دفترش دستگاه استراق سمع جابجا کرده و مکالمات تلفنی نمایندگان مجلس را به منظور اهداف استخباراتی، شنود می‌کند.
نذیر احمد احمدزی، معاون دوم مجلس نیز گفت که او مکتوب را از براساس اجراآت اداری به ریاست امنیت ملی فرستاده است؛ زیرا به گفته وی، این ادعا نگرانی نمایندگان را بر انگیخته بود و بسیاری از نمایندگان خواستار بررسی این موضوع بودند.
آقای احمدزی گفت که در مکتوب فقط خواستار بررسی این موضوع شده و از ریاست امنیت ملی نخواسته است که دفتر آقای همایون را تلاشی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала