مقامات کنر: راکت‌پراکنی‌‌های پاکستان کاهش یافته اند/ 250 خانواده بیجا شده اند

© AFP 2023 / LIU Jinمقامات کنر: راکت‌پراکنی‌‌های پاکستان کاهش یافته اند/ 250 خانواده بیجا شده اند
مقامات کنر: راکت‌پراکنی‌‌های پاکستان کاهش یافته اند/ 250 خانواده بیجا شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های محلی در ولایت کنر اعلام کرده اند که در نتیجه راکت‌پراکنی‌های اخیر نظامیان پاکستان به خاک افغانستان، بیش از 250 خانواده در این ولایت مجبور به ترک خانه‌های شان شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، نظامیان پاکستانی از دو هفته بدین سو تاکنون صدها راکت به طرف ولسوالی‌های دانگام، شلتن مروری و سرکانو ولایت کنر پرتاب کرده اند.
پاسوال جمعه گل همت، فرمانده پولیس ولایت کنر گفت که روز گذشته (دوشنبه، 29 عقرب) نیز نیروهای پاکستان بر ولسوالی سرکانو 14 راکت پرتاب کرده که تلفات جانی نداشته اما خسارات مالی به جا گذاشته است.
آقای همت افزود:" گرچه پس از آن که وزارت دفاع ملی به نیروهای سرحدی دستور داده که به نیروهای پاکستانی جواب متقابل دهد، راکت‌پرانی های نیروهای پاکستانی کاهش یافت اما به صورت کلی قطع نشده است".
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که جنرال محمدشریف یفتلی، لوی درستیز قوای مسلح کشور در یک نشست خبری مشترک با جنرال جان نیکلسون، فرمانده عمومی نیروهای خارجی در افغانستان با اشاره به راکت‌پراکنی نظامیان پاکستانی به خاک افغانستان گفت:"این مساله با راه حلی سیاسی و گفتگوهای جنرالان دو ستاره در حال حاضر حل شده است و در یک شبانه روز گذشته این راکت‌پراکنی‌ها متوقف شده است".
لوی درستیز قوای مسلح کشور تاکید کرد که تا دو روز دیگر مقام‌های دو کشور بازهم در مورد راکت‌پراکنی‌های مرزی دیدار و گفتگو می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала