امریکا تا پیروزی نهائی در افغانستان باقی می ماند

© AFP 2023 / Don Emmertدونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ: سربازان امریکایی در افغانستان تا پیروزی نهائی خواهند جنگید

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده می گوید که پس از این سربازان امریکایی در افغانستان برای پیروزی خواهند جنگید نه برای ماندن در این کشور.

اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ترامپ، این سخنانش را روز گذشته در یک گفت و گویی تصویری با سربازان این کشور در افغانستان، بیان کرده است. وی گفته که در سه تا چهار ماۀ گذشته پیشرفت هایی در نبرد افغانستان به میان آمده است و این پیشرفت ها پس از اعلام استراتیژی تازۀ واشنگتن برای افغانستان و دادن صلاحیت های بیشتر به نیروهای امریکایی در افغانستان به دست آمده است.

رئیس جمهور امریکا در این باره بیان داشت: «می خواهم به گونۀ مستقیم به نیروهای امریکایی در افغانستان بگویم که هرکس در بارۀ پیشرفتی که شما در چند ماۀ اخیر و از زمانی که برای تان صلاحیت دادم، بدست آورده اید، سخن می گوید. ما گفتیم که می خواهیم برای پیروزی بجنگیم. ما پس از این تنها برای ماندن نمی جنگیم، بل برای پیروزی خواهیم جنگید. شما واقعأ در سه تا چهار ماه اخیر مسیر حرکت را تغییر داده اید».

در همین حال، وزارت دفاع ملی نیز پیشرفت ها در میدان های نبرد را تأئید می کند و می گوید که این همه، نتیجۀ همکاری نیروهای امریکایی با نیروهای افغان است. 

ینس استولتنبرگ، منشی عمومی ناتو از تلاش ها برای جلب پشتیبانی های بیشتر کشورهای عضو این پیمان در پیکار با هراس افگنی سخن می گوید و بر گسترش حضور ناتو در افغانستان تأکید می ورزد.

او افزود: «ما از تمام هم پیمانان ناتو خواسته ایم تا به جنگ جهانی در برابر هراس افگنی بیشتر کمک نمایند. ما این کمک را به افغانستان می کنیم و ناتو اکنون در حال گسترش حضورش دراین کشور است.

این، یک مأموریت جنگی نیست، بل نیروهای افغان را آموزش و مشوره می دهیم، کاری که بهترین سلاح در دراز مدت در برابر هراس افگنی خواهد بود».

با این هم، جنرال جان نکلسن قوماندان عموی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، می گوید که نبرد افغانستان به بن بست رسیده است، اما با  تکمیل شدن روند فرستادن سربازان بیشتر امریکایی و ناتو به افغانستان، این بن بست خواهد شکست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала