کرزی: روسیه تا 2011 هم‌پیمان امریکا بود

© Photo / J.a.kگفتگو کرزی با خبرنگار اسپوتنیک افغانستان
گفتگو کرزی با خبرنگار اسپوتنیک افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی می‌گوید که روسیه تا سال 2011 از مبارزۀ امریکا بر علیه تروریزم در افغانستان حمایت می‌کرد اما پس از آن به این روند بی‌باور شد.

رییس جمهور پیشین افغانستان در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان در کابل گفت که ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در سال 2008 و در جریان یک دیدار رسمی به او گفته بود که با مبارزۀ امریکا بر علیه تروریزم در افغانستان حمایت می‌کند. روندی که به قول آقای کرزی تا سه سال بعد هم جریان داشت.

کرزی در این گفتگو به خبرنگار اسپوتنیک گفت: « من در سال ۲۰۰۸ در کنفرانس شانگهای در دیداری با رییس جمهور روسیه، آقای پوتین از عملکرد امریکا شکایت کردم. آقای پوتین به من گفت که ما با امریکا شاید در بسیاری جاهای جهان اختلاف نظر داشته باشیم، ولی در افغانستان، در مجادله شان علیه تروریزم توافق نظر داریم، این موقف در ۲۰۰۹ هم بود در ۲۰۱۰ هم بود و در ۲۰۱۱ هم بود، ولی پسان که دیدند که راستی روز به روز افراطیت زیاد می‌شود و روز به روز بدبختی زیاد می‌شود روس‌ها شک پیدا کردند. من آن‌ها را درک می‌کنم.»

آقای کرزی در این گفتگو یک بار دیگر به انتقاد از سیاست‌های امریکا در افغانستان پرداخته و جنگ افغانستان را در راستای منافع امریکا خوانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала