وزیر امو خارجه پاکستان: 97 درصد حملات تروریستی پاکستان از افغانستان برنامه ریزی می شود

© AP Photo / Dar Yasinوزیر امو خارجه پاکستان: 97 درصد حملات تروریستی پاکستان از افغانستان برنامه ریزی می شود
وزیر امو خارجه پاکستان: 97 درصد حملات تروریستی پاکستان از افغانستان برنامه ریزی می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان درباره حملات تروریستی در این کشور گفت: 97 درصد حملات تروریستی در خاک پاکستان از طریق خاک افغانستان صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبری جیوی پاکستان گفت: از 128 حمله تروریستی که در پاکستان در ماه های اخیر رخ داده است، نزدیک به 125 حمله از سوی تروریستان که در خاک افغانستان هستند، انجام شده است.

محمد آصف گفت: مقامات بلند پایه پاکستان در دیدار با وزیر دفاع امریکا از وی خواسته اند تا بر مرزهای مشترک بینافغانستان و پاکستان نظارت بیشتری داشته باشند و برای بازگرداندن مهاجران افغانستانی به کشورشان تلاش کنند. 
وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه سخنانش گفت:مقام های سیاسی و نظامی پاکستان موضع مشترکی در قبال امنیت و ثبات در کشور دارند.

واکنش وزارت دفاع افغانستان به اظهارات اخیر وزیر خارجه پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزارت دفاع افغانستان به اظهارات اخیر وزیر خارجه پاکستان

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با بیان مطالبات مقامات امریکایی از پاکستان مبنی بر اقدامات بیشتر در جنگ با گروه های تروریستی گفت:از امریکایی ها توقع زیادی نداریم و تنها از آنها می خواهیم که نگرانی های ما را درک کنند.

به گفته وزیر امور خارجه پاکستان، وزیر دفاع امریکا در سفر دیروزش از نگرانی های اسلام آباد به خاطر حملات تروریستی آگاه شد.
او همچنان درباره عدم ارائه جنگنده های اف-16 به این کشور گفت: در صورت عدم دستیابی پاکستان به این جنگنده ها پاکستان به محدودیت توانایی در جنگ با تروریسم روبرو خواهد شد.

در همین حال دولت پاکستان مدعی است، که با آغاز حملات پاکستان بر تروریستان، آنها به آسانی به افغانستان می گریزند و پناه گزین می شوند.

این در حالیست، که دولت و مقام های افغانستان چندین سال است که پاکستان را به پشتیبانی از تروریسم متهم و آن کشور را سبب ناآرامی در ولایت های مرزی با آن کشور می کنند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала