داکتر عبدالله: طالبان پیش از مذاکره باید از کشتار دست بکشند

© AP Photo / Andrew Harnikداکتر عبدالله: طالبان پیش از مذاکره باید از کشتار دست بکشند
داکتر عبدالله: طالبان پیش از مذاکره باید از کشتار دست بکشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله رییس اجراییه افغانستان ختم خشونت و قطع ارتباط با سازمان‌های تروریستی را پیش‌شرط اساسی برای مذاکرات صلح طالبان با دولت افغانستان عنوان می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک آقای عبدالله در حاشیۀ نشست سران کشورهای عضو شانگهای در سوچی روسیه، با نشریۀ «ازوستیا» گفتگو کرده است و در آن به مسایل مختلفی از جمله مذاکرات صلح با طالبان پرداخته است. آقای عبدالله در مورد دیدگاهش در مورد مذاکرات صلح با گروه طالبان به این نشریه گفته است:

«اگر آن‌ها بخواهند صلح کنند، باید از خشونت و کشتار دست بکشند و ارتباط شان را با سازمان‌های تروریستی قطع کنند. اگر آن‌ها بخواهند مذاکرات صلح را آغاز کنند و هنوز هم باورهای شان را نگهدارند، مردم از آن‌ها حمایت نخواهد کرد.

فرض کنید یکی از آن‌ها بخواهد عضو پارلمان کشور شود، شاید بخش بسیار کوچکی از مردم از وی حمایت کند ولی این هرگز در سطح کلان نخواهد بود. پس ما حضور طالبان در صحنۀ سیاسی را یک خطر نمی‌پنداریم. مردم از مسیر صلح آمیز فکر آن‌ها را نمی‌پذیرند، طالبان حملات تروریستی و انتحاری را انجام می‌دهند و در مناطق تحت کنترول شان، شرایط سخت زندگی را برای زنان وضع می‌کنند. اگر آن‌ها با زور این کار را نکنند، چه کسی به دنبال آن‌ها خواهد رفت؟»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала