مقام های افغانستان: طالبان 220 موتر نظامی در 5 ولایت شمالی افغانستان دارند

© AFP 2023 / FARIDULLAH AHMADZAIمقام های افغانستان: طالبان 220 موتر نظامی در 5 ولایت شمالی افغانستان دارند
مقام های افغانستان: طالبان 220 موتر نظامی در 5 ولایت شمالی افغانستان دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان تنها در 5 ولایت شمالی افغانستان بیش از 70 موتر زرهی و 150 موتر تاکتیکی نیروهای امنیتی افغانستان را در اختیار دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، برخی از منابع امنیتی و نمایندگان شورای ولایت در شمال افغانستان اعلام کردند، که طالبان در ولایت های کندز، بغلان، بدخشان، فاریاب و جوزجان بیش از 70 موتر زرهی و 150 موتر تاکتیکی نیروهای امنیتی افغانستان را در اختیار دارند.

این مقام ها از  تصرف خودروهای نظامی نیروهای افغانستان توسط طالبان ابراز نگرانی کردند.

به گفته مقام های افغانستان، احتمال دارد که طالبان برای حمله به مراکز ولایات در شمال افغانستان مانند حمله پکتیا از خودروی زرهی بمب‌گذاری شده استفاده کند.

دهها پولیس در ولایت سرپل به طالبان پیوستند - اسپوتنیک افغانستان
دهها پولیس در ولایت سرپل به طالبان پیوستند
محمدصفر معاون عملیاتی پولیس کندز گفت: در پی دو بار سقوط ولایت کندز طالبان تعداد بسیاری از خودروهای نظامی نیروهای افغانستان را به غنیمت گرفتند.

وی افزود: اگرچه بسیاری از خودروهای نظامی در اختیار طالبان از بین رفته‌اند، اما این گروه هنوز 20 خودروی زرهی و 70 خودروی تاکتیکی نظامی نیروهای افغانستان را در کندز در اختیار دارد.

از سوی دیگر، «حمدالله دانشی» سرپرست پیشین ولایت کندز اظهار داشت طالبان پس از تصرف شهر کندز 40 خودروی زرهی از نوع «هاموی» را با خود برده‌اند.

محمدنبی بیان معاون عملیاتی فرماندهی پولیس بدخشان نیز گفت: طالبان در این ولایت 7 خودروی زرهی و 13 خودروی تاکتیکی نظامی را در اختیار دارد.

اما «عبدالله ناجی نظری» از اعضای شورای ولایتی بدخشان اعلام کرد، طالبان 17 خودروی زرهی و 14 خودروی تاکتیکی نیروهای امنیتی افغانستان را در اختیار دارد.

محمدظریف ظریف عضو شورای ولایتی بغلان گفت: در حال حاضر طالبان 12 خودروی زرهی و 30 خودروی تاکتیکی نیروهای امنیتی افغانستان را در اختیار دارد.

امیرگل حسین خیل معاون عملیاتی فرماندهی پولیس بغلان نیز ضمن تایید این موضوع تصریح کرد،  آمار مشخصی از تعداد خودروهای نظامی که در این ولایت به تصرف طالبان درآمده است وجود ندارد.

دلاورشاه دلاور فرمانده پولیس فاریاب نیز از به غنیمت گرفته شدن 20 خودروی زرهی و 19 خودروی تاکتیکی نظامی از سوی طالبان در این ولایت خبر داده است.

 اما «عبدالاحد ایلیگ» عضو شورای ولایتی فاریاب آمار خودروهای تاکتیکی غیر زرهی نیروهای افغانستان که طالبان بر آن چنگ زده است، بیش از 30 عراده می‌داند.

مقامات امنیتی جوزجان نیز از تصرف دو خودروی زرهی و 6 خودروی تاکتیکی نیروهای افغانستان از سوی طالبان خبر داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала