هشداری اسماعیل خان به کابل

© Wikipedia / Employee of the United States Embassy in Kabulمحمد اسماعیل خان
محمد اسماعیل خان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این قوماندان پیشین جهادی، بر حضور عطا محمد نور در ولایت بلخ تأکید می ورزد و می گوید که حکومت وحدت ملی در مغایرت با قانون اساسی به میان آمده است.

اسپوتنیک به نقل ازtolonews، اسماعیل خان، عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی از موقف گیری عطا محمد نور پشتیبانی می کند و می گوید که رهبران حکومت وحدت ملی با یک جنگ درون حکومتی روبرو شده است.

اسماعیل خان که امروز در یک نشست خبری در ولایت هرات سخن می زد، گفت که حکومت با دور ساختن چهره های جهادی، جبهه یی را از درون حکومت، بر ضد حکومت ایجاد کرده است.

او در این باره گفت: «عملأ شما شاهد هستید که معاون اول رئیس جمهور در تبعید به سر می برد، عملأ رئیس جمهور با والی خود و قوماندانان امنیه خود در تقابل است و همچو تضادهای بیشتری در حکومت وجود دارد. این ها همه جنگ درون حکومتی و چالش های بزرگ استند که با عث یک فاجعۀ شومی روبرو شویم».

محمد اسماعیل می افزاید که هرچند تصمیم رئیس جمهور غنی مانع قانونی ندارد، اما او می خواهد که عطامحمد نور به کارش ادامه بدهد.

روز شنبه، عطا محمد نور در همایشی در بلخ، تأکید ورزید که به کارش ادامه خواهد داد و تنها جمعیت اسلامی در باره بودن و یا نبودن وی در ولایت بلخ می تواند تصمیم بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала