احمد ولی مسعود: عطا محمد نور به عنوان والی بلخ باید تا پایان حکومت وحدت ملی باقی بماند

© Photo / فحه مسعوداحمد ولی مسعود: عطا محمد نور به عنوان والی بلخ باید تا پایان حکومت وحدت ملی باقی بماند
احمد ولی مسعود: عطا محمد نور به عنوان والی بلخ باید تا پایان حکومت وحدت ملی باقی بماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس بنیاد مسعود اعلام کرد، که حکومت وحدت ملی بر بنیاد یک توافقنامه سیاسی شکل گرفته و عطا محمد نور به عنوان یکی از پایه های این توافق نامه باید تا پایان دوره حکومت وحدت ملی به عنوان والی بلخ به کارش ادامه بدهد.

واکنش رئیس بنیاد «احمدشاه مسعود» به برکناری والی بلخ - اسپوتنیک افغانستان
واکنش رئیس بنیاد «احمدشاه مسعود» به برکناری والی بلخ
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، احمد ولی مسعود رئیس بنیاد مسعود در نشستی که در کابل با حضور شماری از چهره های سیاسی و مدنی برگزار شده بود، گفت:- "مشکل بین ارگ و ولایت بلخ جدی است و امکان دارد در صورتی که حل نشود به دیگر ولایت ها کشانده شود و با توجه به وضعیت شکننده کشور اوضاع را بدتر سازد".

احمد ولی مسعود با اشاره به سخنان عطا محمد نور گفت:- "باید حکومت بر کنار رفتن عطا محمد نور اصرار نکند؛ چون حکومت وحدت ملی بر اساس یک توافقنامه سیاسی روی کار آمده است و عطا محمد نور نیز یکی از پایه های این توافقنامه است و باید تا پایان حکومت به عنوان والی بلخ باقی بماند".

احمد ولی مسعود این سخنان را در حالی می گوید که عبدالله عبدالله چند روز پیش در واکنش به اظهارات تند عطا محمد نور گفته بود: نور استعفا کرده بود و او به عنوان رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی با استعفایش موافقت کرده است.

عبدالله در همین حال گفته بود، که جمعیت اسلامی با تصمیم او هم آهنگ است و از تصمیم او پشتیبانی می کند.

این در حالیست، حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفته است، که تصمیم ریاست جمهوری در مورد عطا محمد نور، اقدامی«عجولانه، غیرمسئولانه، مخالف ثبات و امنیت افغانستان و اصول موافقتنامه حکومت وحدت ملی» بوده و با آن مخالف است.

یادآوری می کنیم، که ارگ ریاست جمهوری افغانستان 27 قوس اعلام کرد، که محمد اشرف‌ غنی رئیس جمهور افغانستان «استعفای» عطا محمد نور از ولایت بلخ را تایید و به جای او محمد داوود یکی دیگر از اعضای جمعیت اسلامی را به عنوان والی بلخ تعیین کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала