زندگی طالبان با مواد مخدر گره خورده است

© AFP 2023 / Javed Tanveerطالبان افغانستان
طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان لوکا فرمانده کل نیروهای حمایت قاطع در زون غرب می‌ گوید که طالبان مسلح به تجارت مواد مخدر ادامه خواهند داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری افق، جان لوکا کرای، فرمانده این نیروها در یک نشست خبری گفت: «مواد مخدر منابع تمویل و تجهیز طالبان شمرده می‌شود. من فکر می ‌کنم که طالبان به ترانزیت و قاچاق مواد مخدر ادامه خواهند داد».
بر بنیاد راهبرد واشنگتن در قبال افغانستان، نیروهای خارجی مراکز پروسس و بسته ‌بندی مواد مخدر را به هدف وارد کردن تلفات سنگین مالی به گروه‌های مخالف مسلح، آماج حملات هوایی قرار می‌دهند، تا از این طریق درآمد طالبان کاسته شود.
هر چند در سال‌های پسین کشت مواد مخدر در ولایت هرات کاهش یافته است، اما هم اکنون کوکنار به پیمانه‌ی وسیع در ولایت‌های فراه، بادغیس و غور کشت می‌شود.
به باور شماری از اعضای شورای ولایتی ولایت‌های زون غرب، دلیل عمده افزایش تولیدات مواد مخدر در این ولایت‌ها، حضور گسترده مخالفان مسلح می‌باشد.
بارها تلاش‌ از آدرس طالبان در ولسوالی‌های بکوا، گلستان، خاک سفید و بالابلوک فراه، مبنی بر متقاعد ساختن دهقانان به‌خاطر کشت کوکنار گزارش شده است. ظاهر شاه غوری، مدیر پلیس مبارزه با مواد مخدر فراه نیز این موضوع را تایید می‌کند. او از نیروهای حمایت قاطع می‌خواهد که مراکز پروسس و بسته بندی مواد مخدر را هدف حملات هوایی قرار دهند.
با استناد به گزارش مشترک حکومت افغانستان و دفتر جرایم و مواد مخدر سازمان ملل که در ماه عقرب سال جاری به نشر رسید، تولید مواد مخدر در سال جاری میلادی ۸۷ درصد در کشور افزایش یافته است.
با این همه، افغانستان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر جهان است و پول حاصل از تجارت و قاچاق این مواد در اختیار مافیای مواد مخدر و طالبان مسلح قرار می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала