امرالله صالح: 20 فرد دستگیر شده به جرم همکاری با داعش از بستگان گلبدین حکمتیار است

© Photo / Saleh4eامرالله صالح: 20 فرد دستگیر شده به جرم همکاری با داعش از بستگان گلبدین حکمتیار است
امرالله صالح: 20 فرد دستگیر شده به جرم همکاری با داعش از بستگان گلبدین حکمتیار است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس روند سبز افغانستان گفت، دولت از افشای هویت بستگان رهبر حزب اسلامی افغانستان که با گروه داعش همکاری می کردند و دستگیر شده اند، خود داری می کند.

Лидер Исламской партии Афганистана Гульбеддин Хекматияр - اسپوتنیک افغانستان
امرالله صالح: حکمتیار مردم را به جنگ داخلی تشویق می کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، امرالله صالح رئیس روند سبز افغانستان می‌گوید، که دولت از افشای هویت وابسته‌گان گلبدین حکمت‌یار که با گروه داعش هم‌کاری می‌نمودند و بازداشت شده‌اند، خود داری می‌کند.

رییس پیشین امنیت ملی این سخن‌ را پس از حملۀ گروه داعش بر مرکزی فرهنگی و سیاسی تبیان در غرب کابل اظهار کرده و خطاب به مردم گفته است، که باید آنان مسئولیت تامین گردهمایی‌های خود را بگیرند؛ زیرا دولت در این امر کوتاه آمده ‌است.

آقای صالح در همین حال گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان را به پشتیبانی از گروه داعش متهم و گفته است، که قرار معلومات دقیق نزدیک به 20 تن از کساینی که به جرم همکاری با داعش و بمب گذاری ها بازداشت شده اند، از وابستگان پیشین و کنونی گلبدین حکمتیار هستند.

این مقام پیشین حکومتی علاوه کرده که حکومت به‌خاطر حفظ آبروی توافقش با گلبدین حکمت‌یار، از افشای آن ابا می‌ورزد و این را نیز گفته‌است که خود حکمتیار بارها در تماس با مقام‌های امنیتی، خواستار رهایی آنها‌ شده‌است.

از سوی‌هم، رییس پیشین امنیت ملی تاکید نموده که پرونده‌های افراد بازداشت شده به جرم هم‌کاری با داعش از وابسته‌گان حکمتیار بازهم به دلیل افشا نشدن یک رسوایی دیگر به دادگاه سپرده نشده‌اند.

رهبر حزب اسلامی افغانستان در حالی به پشتیبانی از جنگجویان داعش متهم می شود، که چندی پیش فضل‌هادی مسلمیار رئیس مجلس سنای افغانستان نیز از سوی شماری از نماینده‌گان مجلس، به پشتیبانی از گروه داعش متهم شده بود.

یادآوری می کنیم، که در سال روان در حمله های تررویستی گروه تروریستی داعش صدها تن شهید و زخمی شده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала