در شمال افغانستان جنگجویان 5 کشور برای داعش می جنگنند

© REUTERS / Dado Ruvicدر شمال افغانستان جنگجویان 5 کشور برای داعش می جنگنند
در شمال افغانستان جنگجویان 5 کشور برای داعش می جنگنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لشکر 209 شاهین خبر داد، که جنگجویان 5 کشور خارجی شامل قطر، ازبکستان، پاکستان، چچن و تاجکستان در شمال افغانستان در حال درگیری با نیروهای این کشور هستند.

آغاز عملیات سرکوب‌نمودن داعش در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
آغاز عملیات سرکوب‌نمودن داعش در شمال افغانستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، صدها تن از این جنگجویان در ولسوالی‌های درزاب و قوشتیپه مصروف فعالیت‌های هراس‌افگنی هستند.

لشکر 209 شاهین در شمال گفته است، که هم‌اکنون گروه داعش سرگرم سربازگیری در برخی از ولسوالی‌های جوزجان است و قرار است بزودی عملیات گسترده‌ای برای نابودی این گروه آغاز شود.

در همین حال، سخنگوی والی جوزجان گفته است که در عملیات هوایی هفته‌های پسین در این دو ولسوالی، بسیاری از داعشیان با خانواده‌های شان از محل فرار کردند.

جنگجویانی که در کنار طالبان در برابر نظام می‌جنگند و اگر اقدامی در برابر آنان نشود، ممکن بخش‌هایی از این ولایت بدست مخالفان مسلح سقوط کند.

این در حالیست، که مسئولان محلی جوزجان می گویند، که در هفته‌های پسین به دلیل ادامه عملیات‌ها٬ صدها شهروند خارجی با خانوده‌های‌شان از ساحات جوزجان فرار کرده اند.

اما افزایش درگیری‌ها و نیز حضور جنگجویان خارجی در برخی از ولایت‌های شمال بیشتر از همه، باشنده‌گان این ولایت‌ها را نگران کرده است.

یادآوری می کنیم، که داعش از سال 2014 در افغانستان حضور پیدا کرد و در سال 2015 رسما موجودیت خود را در افغانستان اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала