آغاز دفاع مقدماتی دانش پژوهان دوره ای دکترای دیپارتمنت فارسی دری دانشگاه کابل

© کریمآغاز دفاع مقدماتی دانش پژوهان دوره ای دکترای دیپارتمنت فارسی دری دانشگاه کابل
آغاز دفاع مقدماتی دانش پژوهان دوره ای دکترای دیپارتمنت فارسی دری دانشگاه کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخستین دانش پژوهان دوره ای دکترای زبان و ادبیات دیپارتمنت فارسی دری دانشگاه کابل دفاع مقدماتی شان را امروز آغاز کردند.

نخستین فارغان دکتورا از دانشگاه کابل - اسپوتنیک افغانستان
نخستین فارغان دکتورا از دانشگاه کابل
به گزارش اسپوتنیک، امروز یکشنبه راحله حمیدزی نخستین دانش پژوه دوره ای دکترای دیپارتمنت زبان فارسی دری از جمله 8 تن از دانش پژوهان دوره ای دکترا بود که دفاع مقدماتی رساله علمی خود را زیر عنوان «گذار از مقوله و میزان به دستور نقش گرایی هالیدی» برای استادان دانشگاه کابل، استادان اکادمی علوم و دیگر مهمانان ارائه کرد.

این محفل با تلاوت آیاتی از قرانکریم آغاز و سپس دکتر سید اکرام الدین حصاریان هیات ژوری را تعیین و از استاد راحله حمیدزی خواست تا رساله علمی شان را ارائه نمایند.

استاد راحله حمیدزی رساله علمی شان را که زیر عنوان «گذار مقوله و میزان به دستور نقش گرایی هالیدی» بود حضور استادان و مهمانان ارائه و در پایان هم به پرسش های استادان و مهمانان پاسخ قانع کننده دادند.

سپس دکتر محمد حسین یمین استاد رهنمای راحله حمیدزی درباره روند تحقیق رساله علمی حمیدزی و زبان شناسی معلومات کوتاهی ارائه و موضوع تحقیق رساله علمی راحله حمیدزی را یک موضوع تازه در عرصه زبان شناسی در افغانستان خواند.

این در حالیست، که 7 دانش پژوه دیگر این دیپارتمنت در روزهای آینده رساله های علمی خود را ارائه خواهند کرد.

یادآوری می کنیم، که پیش از این دو دانش پژوه مقطع دکترای دیپارتمنت پشتو نیز از رساله علمی دکترای خود دفاع کرده بودند. و این دانش پژوهان به عنوان نخستین کسانی می باشند که از مقطع دکترا در افغانستان فارغ می شوند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала