پدر مهاجم کانتیننتال: پسرم در مدرسۀ پاکستانی آموزش دیده بود+ویدیو

© Sputnik / J.A.Kپدر مهاجم کانتیننتال: پسرم در مدرسۀ پاکستانی آموزش دیده بود+ویدیو
پدر مهاجم کانتیننتال: پسرم در مدرسۀ پاکستانی آموزش دیده بود+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پدر مطیع‌الله نام، یکی از مهاجمان مسلح که هفته‌ی گذشته به هوتل انترکانتیننتال حمله کرده بودند، گفته است که پسرش پس از فرار از منزل در یک مدرسه‌ی پاکستانی آموزش دیده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی یک، در ویدیویی که از سوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان امروز (دوشنبه، نهم دلو) پخش شد، عبدالقهار باشنده‌‎ی ولسوالی میوند ولایت کندهار گفت پس از آنکه پسرش یک‌ونیم‌ سال خانه را ترک کرده بود، روزی برایش زنگ زده و گفته بود که در یک مدرسه‌ی دینی در منطقه‌ی چمن ایالت بلوچستان پاکستان درس می‌خواند. 
عبدالقهار گفت که او بارها از پسرش خواست که به خانه ‌برگردد، ولی پسرش نپذیرفته بود.

عبدالقهار در ادامه گفت که پس از حمله‌ی انتر کانتیننتال، یکی از نمایندگان طالبان که خود را قاری صاحب معرفی کرد با وی تماس گرفت و به وی گفت که دربارۀ مطیع‌الله خبر دارند و پدرش باید به منطقۀ چمن پاکستان بیاید. عبدالقهار گفت که او پس از آنکه او در سپین بولدک از سرحد عبور کرد، طالبان وی را سوار بر موترسایکل به منطقه شیرزی در نزدیکی کوه‌های چمن انتقال دادند، سپس به وی گفته اند که پسرش مطیع‌الله یکی از حمله‌کنندگان بر هوتل انترکانتیننتال کابل بوده که در همانجا کشته شده است.

این پدر سالخورده از آنها پرسان نموده که پسرش در چمن در مدرسه آموزش می‌دید، او چگونه به هوتل انترکانتیننتال در کابل رسید؟

اما پس از آنکه طالبان به وی ویدیوها و عکس‌های پسرش را نشان دادند، او به حقیقت پی برد.
عبدالقهار گفت که نخواست وسایل مربوط به پسرش را به خانه ببرد، به جز اینکه لباس او را برای مادرش با خود گرفت.
او افزود: "من به آنان گفتم که وسایل یک قاتل را قبول نمی‌کنم، هرچند او پسرم یا برادرم باشد. من دستور پاکستان را نمی‌پذیرم".

براساس آخرین آمار، در حمله اخیر شش مهاجم مسلح بر هوتل انترکانتیننتال کابل، دست کم ۱۹ نفر از جمله ۱۴ تبعه خارجی، کشته شده و ۱۰ نفر دیگر نیز زخم برداشته اند. گفته می شود که شماری هنوز ناپدید هستند.

گروه طالبان با به دوش گرفتن مسوولیت این حمله، اعلام نموده است که این حمله را پنج عضو این گروه انجام داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала