افغانستان به 5 کشور از طریق دهلیز هوایی وصل می‌شود

© Photo / کسراافغانستان به 5 کشور از طریق دهلیز هوایی وصل می‌شود
افغانستان به 5 کشور از طریق دهلیز هوایی وصل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اتاق تجارت افغانستان از بازگشایی دهلیزهای هوایی این کشور خبر داد.

الکوزی: فساد در حکومت وحدت ملی بیشتر شده است - اسپوتنیک افغانستان
الکوزی: فساد در حکومت وحدت ملی بیشتر شده است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک، خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت افغانستان از بازگشایی دهلیزهای هوایی این کشور خبر داد و گفت: این دهلیزها افغانستان را به قزاقستان، آذربایجان، اندونزی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی وصل می‌کند و صادرات میوه افغانستان را افزایش می‌دهد.
وی هدف از ایجاد این دهلیزها را رشد میزان صادارت افغانستان خواند و افزود: برای عملی کردن آن بیش از پنج میلیون دالر بودجه در نظر گرفته شده است.
الکوزی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در حال جریان است و سال آینده با فرا رسیدن فصل میوه، همه‌ این دهلیزها به روی صادرات افغانستان گشایش خواهد یافت.
از طرفی دیگر هم سید عظیم مصطفی هاشمی رئیس توسعه صادرات کشمش، میوه‌های خشک و تازه‌ افغانستان گفت، که افزون بر افزایش صادرات؛ دهلیزهای هوایی بازارهای جدید را برای میوه‌های کشور ایجاد کرده است.
نخستین دهلیز هوایی افغانستان که امسال گشایش یافت، افغانستان را به سه شهر عمده‌ هند وصل کرد. گشایش دهلیز هوایی کابل — دهلی نو و کابل — بمبئی صادرات افغانستان را 44 درصد افزایش داده است.
از طریق دهلیزهای هوایی کابل-دهلی و کابل بمبئی تاکنون بیش از 20 هزار تن میوه تازه به بازارهای دهلی و بمبئی انتقال یافته و در حال حاضر نیز میوه‌های خشک و گیاهان دارویی افغانستان به هند انتقال می‌یابد.
یادآوری می کنیم، که بر اساس آمار اتاق تجارت افغانستان، در 9 ماه گذشته افغانستان به ارزش بیش از ششصد میلیون دالر فرآورده‌های خود را به کشورهای خارجی صادر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала