امریکا قصد عملیات نظامی در پاکستان را ندارد

© REUTERS / Faisal Mahmoodامریکا قصد عملیات نظامی در پاکستان را ندارد
امریکا قصد عملیات نظامی در پاکستان را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام ارشد امریکا گفته است که ایالات متحده در خاک پاکستان عملیات نظامی انجام نخواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از تلویزیون یک افغانستان، این ابراز نظر پس از آن صورت می‌گیرد که روز سه شنبه کاخ سفید اعلام کرده بود امریکا در پی نابودی پایگاه‌های شورشیان در خاک پاکستان است.

این موضع کاخ سفید، سبب اعتراض جدی مقامات پاکستانی شد و وزیر دفاع پاکستان گفت که این کشور، چنین نظرها از سوی کاخ سفید را جدی می‌گیرد.

خرم دستگیر خان گفت: «ما می‌خواهیم این را به آمریکا واضح بسازیم که پاکستان کشوری مستقل است و به استقلالیت کشورمان باید احترام شود».

پاکستان اعلام کرد که گفتگو میان واشنگتن و اسلام‌آباد گزینۀ بهتری به جای چنین ابرازنظرهاست که پاکستان را «از صلح در افغانستان دور می‌کند».

اما کنت مک‌کینزی، نمایندۀ ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید که این کشور فکر عملیات نظامی در خاک پاکستان را ندارد «این [محور تروریسم] راهبردی منطقه‌یی است و پاکستان از لحاظ جفرافیایی در نقطه‌یی حساس و مهم موقعیت دارد، با این حال این کشور بخش مهمی از راهبرد است.»

آمریکا و دیگر کشورها مدت‌هاست شکایت می‌کنند پاکستان منطقۀ امنی را در اختیار طالبان افغان و متحدش، شبکۀ حقانی قرارداده است و با این کار به آن‌ها اجازه می‌دهد عملیات برون‌مرزی خود را در افغانستان اجرایی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала