رئیس جمهور امریکا خواستار افزایش نقش هند در افغانستان شد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisرئیس جمهور امریکا خواستار افزایش نقش هند در افغانستان شد
رئیس جمهور امریکا خواستار افزایش نقش هند در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا بار دیگر در تماس تیلیفونی با نخست وزیر هند خواستار افزایش نقش این کشور در افغانستان شده است.

U.S. Marine Corps four-star general James Mattis arrives to address at the pre-trial hearing of Marine Corps Sgt. Frank D. Wuterich at Camp Pendleton, California U.S in a March 22, 2010 file photo - اسپوتنیک افغانستان
وزرای دفاع امریکا و هند در بارۀ افغانستان گفت ‎وگوی کردند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا و نارندرا مودی نخست وزیر هند در یک تماس تیلیفونی درباره وضعیت افغانستان گفت‌ وگو کردند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور امریکا و نخست وزیر هند درباره لزوم تامین امنیت در افغانستان و تعهدات دو کشور در قبال افغانستان گفت و ‌گو کردند.

 امریکا  در راهبرد جدید واشنگتن در افغانستان و جنوب آسیا نقش ویژه برای هند تعریف کرده است و دونالد ترامپ بار دیگر خواستار افزایش نقش هند در افغانستان شده است.

این در حالیست، که امریکا کمک‌های مالی خود به پاکستان کشور رقیب هند را متقوف کرده و اسلام‌آباد را به پشتیبانی از تروریسم متهم کرده است.

در حال حاضر پس از امریکا، کشور هند از بزرگترین پشتیبانان مالی دولت افغانستان محسوب می‌شود و کمک‌های این کشور به افغانستان در سال‌های اخیر به صورت مستمر افزایش یافته است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این نیز هند برای کمک های نظامی به دولت افغانستان آمادگی خود را اعلام و تعهد سپرده بود تا تسلیحات مورد نیاز نیروهای ارتش افغانستان را تهیه کند، اما این موضوع سبب نگرانی مقام های پاکستانی شده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала