استخراج غیرقانونی معادن در مناطق تحت حاکمیت دولت و مخالفان

© Fotolia / Siberiaاستخراج غیرقانونی معادن در مناطق تحت حاکمیت دولت و مخالفان
استخراج غیرقانونی معادن در مناطق تحت حاکمیت دولت و مخالفان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت معادن وپطرولیم افغانستان می‌گوید که معادن کشور از سوی زورمندان هم وابسته به دولت و یا هم مخالفان به گونۀ غیرقانونی استخراج می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری هشدار، نرگس نهان سرپرست وزارت معادن و پطرولیم می‌گوید که در شماری از ولایت‌ها که حکومت، کنترل کمتری در آنجا دارد، معادن به گونه‌ای غیرقانونی استخراج می‌شود. اما تاکید می‌کند که حتی در ولایت‌هایی که امنیت خوبی نیز دارند، برخی افراد و گروه‌ها با کمک و همکاری افرادی که در داخل نظام اند، دست به استخراج غیرقانونی معادن می‌زنند.

سرپرست این وزارت گفته است که در مناطق تحت حاکمیت دولت مرکزی، کسانی معادن را به گونۀ غیرقانونی استخراج می‌کنند و از درون سیستم حکومت مورد حمایت قرار می‌گیرند.

نرگس نهان گفته است: «کسانی که در مناطق زیر اداره حکومت، معادن را به گونه غیرقانونی استخراج می‌کنند، افرادی نیستند که برخلاف نظام باشند، بل کسانی اند که به گونه‌ای از داخل نظام حمایت می‌شوند.»

بانو نهان از استخراج غیرقانونی در دو ولایت با امنیت خوب، یادآور شده اما از افشای نام این ولایت‌ها ابا می‌ورزد. او گفت به زودی گزارش تحقیقی این وزارت در زمینه کامل شده و جزییات آن با رسانه‌ها در میان گذاشته می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала