ناتو و امریکا به ساخت پایگاه نظامی از سوی چین در افغانستان واکنش نشان دادند

© AFP 2023 / ANDY WONG / POOL A military vehicle carrying a Wing Loong, a Chinese made medium altitude long endurance unmanned aerial vehicle, drives past during a military parade at Tiananmen Square in Beijing (File)
A military vehicle carrying a Wing Loong, a Chinese made medium altitude long endurance unmanned aerial vehicle, drives past during a military parade at Tiananmen Square in Beijing (File) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بعد از آن که گزارش‌های مبنی بر قصد جمهوری چین برای ساختن پای‌گاه نظامی در ولایت بدخشان منتشر شد، سازمان ناتو و امریکا به آن واکنش نشان داده و افزود که افغانستان یک کشور مستقل می‌ باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خلمه پرس، ینس استولتنبرگ، سرمنشی عمومی ناتو در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو این سازمان روز گذشته گفت که افغانستان با بحران جنگ روبرو است و این امر تنها با هم‌کاری کشورهای منطقه حل خواهد گردید.
آقای استولتنبرگ گفت که چین نقش مهمی در منطقه دارد؛ اما این‌که این کشور پای‌گاه نظامی در شمال افغانستان ایجاد می‌کند، باید دولت وحدت ملی در این رابطه تصمیم بگیرد؛ زیرا افغانستان یک کشور مستقل است و تصامیم مهم را دولت‌مردانش می‌گیرند.
او گفته هر تصمیمی را که دولت افغانستان دربارۀ ایجاد پای‌گاه نظامی چین در کشورش بگیرد، ناتو به آن احترام دارد و افزوده که این تصمیم به دست ناتو نمی‌باشد که در مورد آن فیصله نماید.
در عین زمان، سرمنشی ناتو گفته که در آیندۀ نزدیک، 3 هزار سرباز تازه نفس دیگر نیز به افغانستان می‌فرستد تا در پهلوی 13 هزار عسکر دیگر آنان، نقش شان را در برابر نیروهای امنیتی افغان بازی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала