کریم خلیلی: حملات اخیر کابل برای تخریب روند صلح بود

© Sputnik / فیسبوک ریاست شورای عالی صلحکریم خلیلی: حملات اخیر کابل برای تخریب روند صلح بود
کریم خلیلی: حملات اخیر کابل برای تخریب روند صلح بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی صلح میگوید که پس از فعالیت‌های اخیر این شورا، مخالفان مسلح برای اخلال در روند صلح، حملات اخیر بر هوتل اینترکانتیننتال و چهارراهی صدارت را سازماندهی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح که روز سه شنبه در "کنفرانس ملی مشورتی صلح با بزرگان قومی و جهادی و نمایندگان شوراهای ولایتی" در کابل، سخن می‌گفت، تأکید کرد حکومت افغانستان به روند صلح تعهد دارد و جنگ راه حل نیست.
آقای خلیلی افزود که فعالیت‌های اخیر شورای عالی صلح سبب شد تا مخالفان صلح در افغانستان، برای ایجاد اختلال در این روند، تغییر ذهنیت مردم در برابر این پروسه و تخریب ذهنیت صلح‌خواهی مردم بر هوتل انترکانتیننتال و چهارراهی صدارت کابل حمله کنند.

مخالفت شورای عالی صلح افغانستان با تحریم رهبران طالبان - اسپوتنیک افغانستان
مخالفت شورای عالی صلح افغانستان با تحریم رهبران طالبان

رئیس شورای عالی صلح، حملات اخیر مخالفان مسلح را "حرکتی خطرناک" خواند و گفت  که اگر مخالفان مسلح بخواهند برای از بین بردن امید مردم به صلح، انفجارها و حملات قوی‌تری انجام دهند، برعکس اراده مردم و حکومت افغانستان به صلح، راسخ تر خواهد شد.
این در حالی است که در پی حملات اخیر کابل، حکومت افغانستان و دولت امریکا، تأکید کردند که صلح را در میدان جنگ، جستجو می‌کنند و پاسخ طالبان را در میدان نبرد خواهند داد.
در پی این رویدادها، دونالد ترامپ، گفتگوهای صلح با طالبان را رد کرد و اخیرا نیروهای ناتو در پاسخ به اعلام آمادگی طالبان برای گفتگو، به این تصمیم، جواب منفی داد.
محمداکرم خپلواک، رئیس دارلانشای شورای عالی صلح نیز در واکنش به اظهارات گروه طالبان مبنی بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان برای تأمین صلح در این کشور، گفت که دوسال قبل نیروهای خارجی، از ۹۰ درصد ولایات و ولسوالی‌های افغانستان بیرون شدند؛ اما طالبان همچنان جنگ را تشدید کردند.
آقای خپلواک افزود که همین اکنون جنگ در مناطقی جریان دارد که نیروهای خارجی در آنجا حضور ندارند.
رئیس دارالانشای شورای عالی صلح افغانستان گفت، طالبان بدانند که جنگ راه حل معضل افغانستان نیست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала