برگزاری ششمین نشست کمیته‌ی حمل و نقل بندر چابهار

© Fotolia / Borna_Mirبرگزاری ششمین نشست کمیته‌ی حمل و نقل بندر چابهار
برگزاری ششمین نشست کمیته‌ی حمل و نقل بندر چابهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است ششمین نشست کمیته‌ی حمل و نقل بندر چابهار میان افغانستان و ایران هفته‌ی آینده برگزار ‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه1، در این نشست دو روزه که در پنجم و ششم حوت به میزبانی تهران برگزار می‌شود، گروه‌های فنی افغانستان و ایران درباره‌‎ی حل مشکل حمل و نقل کالاهای بازرگانی به توافق خواهند رسید.
وزارت ترانسپورت کشور گفته است که در این نشست مشکل‌های ترانسپورتی، ویزه‌ی بازرگانان و هزینه‌های اضافی در بخش حمل و نقل کالاهای بررسی می‌شود.
فوزیه احسان، معین این وزارت در این رابطه گفت که برای استفاده‌‌ی بهتر از بندر چابهار، برنامه‌ی تطبیقی آماده شده است که بر بنیاد آن در مرکز ولایت نیمروز بندر خشکه ایجاد می‌شود. این بندر مجهز با اسکنرها و سردخانه‌ها خواهد شد.
ظرفیت پهلوگیری کشتی‌ها در حال حاضر در بندر چابهار نود هزار تن است و کشتی‌های بزرگ نمی‌تواند در این بندر پهلو بگیرد. به تازگی در سفر رییس جمهور ایران به هند؛ دهلی نو متعهد شده است که با سرمایه گذاری هشتاد و پنج میلیون دالری‌اش ظرفیت این بندر را افزایش دهد.
از سوی دیگر، بر بنیاد سند تازه‌ای که میان هند و ایران امضا شده است، دهلی نو در هجده ماه در نود کیلومتری بندر گاودر پاکستان یک مسیر ترانزیت میان ایران، افغانستان و هند ایجاد می‌کند.
با سرمایه‌گذاری جدید هند در بندر چابهار و توسعه‌ی این بندر، انتظار می‌رود که روند انتقال کالاهای بازرگانی و صادراتی افغانستان به هند و جنوب آسیا افزایش یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала