سوء استفاده از امضای شهروندان هرات

© الکوزیسوء استفاده از امضای شهروندان هرات
سوء استفاده از امضای شهروندان هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت افغانستان، هدف امضای یک ملیون شهروند هرات بر یک پرچم بزرگ افغانستان را تحریف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری خاور میانه، یک ملیون تن از شهروندان هرات پرچم بزرگ افغانستان را در حمایت از نیروهای امنیتی امضا کرده اند اما ریاست جمهوری افغانستان آن را  در کنار حمایت از نیروهای امنیتی، حمایت این شهروندان از «برنامه‌های حکومت وحدت» خوانده است.

پس از آن‌که سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در صفحۀ فیسبوکش نوشته است که بیرق افغانستان با ده هزار متر مربع مساحت «در حمایت از نیروهای امنیتی و برنامه‌های حکومت وحدت ملی به امضا رسیده است».

اما خبرنگاران در هرات گفته اند که امضای روی پرچم در حمایت از نیروهای امنیتی بوده و حمایت از برنامه‌های حکومت در زمان امضا مطرح نشده است.

کمیسیون برگزاری جشن استقلال در 28 اسد، مسوولیت جمع‌اوری این امضا را داشته است. حدود دو هفتۀ پیش جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات اعلام کرده بود: «می‌خواهیم با جمع آوری یک میلیون امضا به حمایت از نیروهای امنیتی حماسۀ ملی رقم بزنیم.»

حمید فرهادی خبرنگار روزنامۀ ماندگار در هرات گفته است که ناصر گلرانی — کسی که پرچم را به کابل برده — گفته است که  مردم ولایت هرات با فرستادن این پرچم از رئیس جمهور و حکومت وحدت ملی حمایت شان را اعلام کردند.

این خبرنگار افزوده است: «یکی از پارچه های این پرچم در دانشگاه هرات گذاشته شده بود و کسانی که برای جمع آوری امضا موظف بودند از مردم می‌خواستند که «به حمایت از نیروهای امنیتی» امضا کنند. در جریان پروسۀ جمع آوری هیچ سخنی از حمایت دولتی وحدت ملی در آن مطرح نشده بود. اینجا بحث اعتماد یک میلیون شهروند مطرح است. شاید حمایت از دولت کار ناشایستی نباشد، اما یقیناً سوء استفاده از اعتماد مردم کار به شدت کار غیر اخلاقی و غیر قانونی است.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала