طالبان از آغاز کار عملی پروژه تاپی حمایت کرد

© AFP 2023 / Noah Seelamآغاز کار اعمار بخش افغانی لوله گاز TAPI به چه معنی است
آغاز کار اعمار بخش افغانی لوله گاز TAPI به چه معنی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان اعلام کرد که پروژه تاپی را زیربنای مهم اقتصادی افغانستان می‌داند و در مناطق تحت کنترل خود، امنیت این پروژه را تأمین می‌کند.

اسپوتنیک به نقل از افق، قاری محمد یوسف، سخنگوی طالبان با نشر خبرنامه گفته است که از تطبیق پروژه تاپی حمایت می‌کنیم و در مناطق تحت کنترل خود، برای اعمار لوله این پروژه امنیت را تأمین خواهیم کرد.

به گفته او، وصل لوله گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند، ابتکار طالبان بوده است.

این درحالی است که کار عملی پروژۀ لوله گاز تاپی امروز با حضور مقام‌های ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند در هرات آغاز شد.

طالبان گفته است که افتتاح کار عملی این پروژه را یک نویدی خوب برای افغان‌ها می‌داند و در ساحات تحت کنترل خود برای عملی شدن پروژه مذکور، همکاری می‌کند.

در اعلامیه طالبان آمده است، ترکمنستان، پاکستان و هند قبل از آغاز کار عملی پروژه تاپی، ضمانت‌های بین‌المللی را برای تخریب نکردن این پروژه بگیرند.

تاپی بزرگترین پروژه اقتصادی افغانستان، پاکستان، هند و ترکمنستان است که از طریق آن، گاز ترکمنستان از مسیر افغانستان به پاکستان و هند انتقال داده می‌شود.

طول این پایپ‌لاین 1735 کیلومتر است که بعد از گذر از 147 کیلومتر در خاک ترکمنستان، وارد افغانستان و با عبور از این کشور وارد پاکستان و هند می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала