تبدیل ایستگاه‌های «ملی بس» به دکان‌ها در شهر کابل

© Sputnik / Mohammad Karim Bezhan تبدیل ایستگاه‌های «ملی بس» به دکان‌ها در شهر کابل
تبدیل ایستگاه‌های «ملی بس» به دکان‌ها در شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
غرفه‌های ملی بس در کابل، غصب شده و از جای آن‌ها به عنوان دکان استفاده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری پژواک در یک بررسی دریافته است که چندین ایستگاه ملی بس در شهر کابل، تبدیل به دکان شده و ملکیت آن‌ها، غصب شده است.

این خبرگزاری از هشت غرفه و ایستگاه های اطراف آن‌ها در حاشیه جادۀ دارالامان، مربوط ناحیه ششم و هفتم و ساحۀ ارزان قیمت مربوط ناحیه دوازدهم از به طور نمونه یاد کرده است.

اما مالکان این دکان‌ها می‌گویند که برای استفاده از این مکان‌ها ماهانه به شهرداری کابل بین 1500 تا 6000 افغانی، کرایه می‌پردازند.

نجیب الله، یکی از این افراد گفته است: «بیش از چهار سال می‌شود در یک غرفه ملی بس که از سوی شاروالی به ما داده شده است، دکانداری می کنم. این غرفه از سوی ناحیه ششم شاروالی به من به کرایه داده شده است و ماهانه 5200 افغانی به شاروالی کابل کرایه می پردازم.»

علی رضا، یکی دیگر از این افراد که در یکی از این غرفه‌ها در دارالامان، مواد خوراکی می‌فروشد گفته است  که ماهانه 2500 افغانی به شهردای کابل کرایه می‌پردازد.

تصدی ملی بس از این مسأله ابراز بی‌خبری می‌کند. احمد گل امیری معاون تخنیکی تصدی ملی بس می‌گوید: «در مورد تعداد غرفه‌ها و جایگاه‌های ایستادن مسافرین در کابل اطلاع نداریم، چون نمی‌دانیم از طرف چه نهادی ساخته شده است و تا اکنون کسی آن‌ها را به ما تسلیم نکرده است.»

اما حکمت الله قوانچ سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفت که طبق اطلاع این وزارت، تمامی این غرفه‌ها و جایگاه‌های اطراف آن، در کابل غصب شده است.

وی گفته است: «مشخص نیست که چه کسی در این غصب گسترده دخیل است، اما می‌دانیم که به کرایه داده شده اند و نمی‌دانیم چه کسانی پول کرایه را دریافت می کنند.»

جلیل سلطانی سخنگوی شهرداری کابل نیز از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرد، وی گفته است: «تا هنوز هیچ ایستگاه ملی بس از سوی شاروالی، برای باشندگان شهر مشخص نشده است و از وجود غرفه‌های مربوط به آن اطلاع نداریم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала