افشاگری وزیر آب و انرژی افغانستان

© Photo / ریاست اجراییهافشاگری وزیر آب و انرژی افغانستان
افشاگری وزیر آب و انرژی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر آب و انرژی افغانستان گفت، دفتر ریاست جمهوری افغانستان مانع حضورش در مراسم گشایش پروژه تاپی در هرات شده است.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه، علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل از مسایلی پرده برداشت، که تاکنون در حد یک پرسش در نزد افکار عمومی مطرح بود، اما او امروز اعلام کرد، که چگونه حکومت تلاش‌های وزارت او را نادیده می‌گیرد.

آقای عثمانی این گفته‌ها را در حالی مطرح می‌کند، که رئیس جمهور اشرف غنی برای گشایش پروژه بزرگ تاپی چند روزی است که در هرات به سر می‌برد. پرسش این بود که چرا در این سفر آقای عثمانی همراه رئیس جمهور نرفته است.

وزیر انرژی و آب افغانستان در بخشی از صحبت‌های خود در این باره گفت: دفتر ریاست جمهوری افغانستان مانع حضورش در مراسم گشایش پروژه تاپی در هرات شده است.

آقای عثمانی می‌گوید، که در کنار گشایش پروژه تاپی در هرات، پروژه برق تاپ ۵۰۰ کیلوولت نیز به امضا رسید.

 او افزود، پس از استعفای وزیر پیشین انرژی و آب افغانستان، هماهنگی این راهرو اقتصادی که شامل لوله گاز تاپی، خط تاپ و فایبر نوری می‌شود، به عهده‌ی وزارت انرژی بوده است، اما امضای آن توسط اشخاص دیگری صورت گرفته است.

وزیر انرژی و آب افغانستان تاکید می‌کند، که ارگ ریاست جمهوری در تلاش است که فعالیت‌های این وزارت را بپوشاند و یا کارکردهای آن را به‌نام وزارت دیگر به پایان برساند.

او تاکید کرد، که خیلی از پروژه‌ها را وزارت انرژی و آب پیش برده، اما در زمان امضای قرارداد آن کس دیگر به جای مسئولان وزارت انرژی و آب امضا کرده است.

یادآوری می کنیم، که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان روز جمعه (4 حوت) برای شرکت در مراسم پایان کار پروژه‌ی انتقال گاز ترکمنستان به هند و پاکستان (تاپی) در خاک ترکمنستان به آن کشور سفر کرد و در مراسم پایانی کار پروژه‌ی تاپی در خاک ترکمنستان در منطقه‌ی« سلیم چشمه» این کشور با حضور سران کشورهای عضو تاپی شرکت کرد و پس از آن به ولایت هرات آمد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала