فاریاب سقوط خواهد کرد

© AFP 2023 / Patrick Bazفاریاب سقوط خواهد کرد
فاریاب سقوط خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد طاهر رحمانی مدعی است که اکثر بخش های ولایت فاریاب به دست مخالفان مسلح است و این ولایت به زودی سقوط خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، محمد طاهر رحمانی رئیس شورای ولایتی فاریاب مدعی است که اکثر بخش‌های ولایت فاریاب در کنترل مخالفان مسلح است و این ولایت به زودی سقوط خواهد کرد. او می‌گوید که این موضوع را با اداره‌ی محلی ولایت در میان گذاشته، اما اداره محلی به گفته‌های او توجه نمی‌کند.
رحمانی، رئیس شورای ولایتی فاریاب می گوید از هر ولسوالی تنها 2 تا 3 قریه در کنترل دولت است و دیگر قریه‌ها در اختیار مخالفان مسلح است. او اضافه می‌کند که اگر مسوولان به هشدارهای او توجه نکند با برپایی تظاهرات صدای خود را به گوش مسوولان و جهانیان می‌رساند تا فاریاب به سرنوشت قندوز گرفتار نشود.
اما سخنگوی والی فاریاب جاوید بیدار، سخنان رئیس شورای ولایتی فاریاب را رد کرده و آن را آب‌ریختن به آسیاب دشمن می‌خواند. او می‌گوید فاریاب سقوط نمی‌کند، زیرا عملیات نظامی در آینده‌ی نزدیک انجام خواهد شد.
کریم یورش سخنگوی قومندانی امینه نیز ادعاهای رئیس شورای ولایتی را رد می‌کند و می‌افزاید، عملیات پاک‌سازی جریان دارد و فاریاب سقوط نمی‌کند.
اما شهروندان فاریاب از حضور طالبان در بسیاری از بخش‌های این ولایت ابراز نگرانی کرده می‌گویند که شهر میمنه به زندان تبدیل شده، زیرا نظامیان و غیرنظامیان نمی‌توانند بیرون از شهر بروند.
این گفته‌ها در حالی بیان می‌شود که جنرال امان الله مبین قومندان قول اردوی 209 شاهین در سفری که هفته پیش به شهر میمنه داشت، به شهروندان این ولایت اطمینان داد که تا یک ماه دیگر فاریاب را به یکی از ولایت‌های امن کشور مبدل خواهد کرد. او به مردم قول داد که برای پاکسازی این ولایت عملیات گسترده‌یی را در آینده‌ی نزدیک شروع خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала