توافق بین ارگ و بلخ

© Photo / M.Naderiارگ
ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توافق بین ارگ و نور قبل از نوروز اعلام خواهد شد

محمد افضل حديد، رئیس شوراى ولايتى بلخ می گويد که سؤ تفاهم بین ارگ و عطامحمد نور تا قبل از آغاز سال نو حل خواهد شد.  

اسپوتنیک به نقل از پژواک، حدید امروز در مورد این جنجال صحبت کرده گفت که با سفر سلام رحيمی و معصوم ستانکزى به ولايت بلخ، امکان پايان يافتن جنجال ميان ارگ و عطا محمد نور افزايش يافته است.

رئیس شوراى ولايتى بلخ افزود که مدتى قبل گفتگوها ميان حکومت و عطامحمد نور به يک حالت جدی و با تنش رسیده بود، اما در اين اواخر وضعیت رو بهبودی نهاده است.

وی افزود که مذاکرات ميان ارگ و جمعيت اسلامى پیش رفته است و  جنجال میان دو طرف در حال حل شدن است.

رئیس شورای ولایت بلخ در اين زمینه معلومات بیشتر ارایه نکرد اما افزود که تا اکنون توافق های بین دو طرف صورت گرفته که امکان حل جنجال بین آنان را بيشتر می سازد.

به گفتۀ این مسؤل محلی، در مذاکرات ميان رياست جمهورى و نور بر سر 11 مورد گفتگو صورت گرفته است.

رئیس شورای ولایتی خاطر نشان کرد که بحث های جدی در موارد باقی مانده به شکل جدی صورت گرفته و شايد هر دو جانب در مورد خواسته هاى شان از خود نرمش نشان داده باشند.

محمد اسحاق رهگذر يک شخص نزديک به عطامحمد نور و عضو حزب جمعيت اسلامى است که در حال حاضر نماينده مردم بلخ در ولسى جرگه می باشد.

شمارى از منابع ديگر نيز پیش از این گفته بودند که در مذاکرات ميان ارگ و عطا محمد نور بر سر دو وزارت، دو سفارت و بعضى ولايات توافق صورت گرفته است.

احمد جاويد یکی از فعالین مدنی بلخ به پژواک گفت که حکومت و مخالفين سياسى حکومت براى حل جنجال های موجود، بدون مذاکره و گفتگو راه حل دیگری ندارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала