اشتراک مخترعان افغانستان در مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری کانادا

© فریبا قلی زادهمصطفی رضایی رئیس انجمن مخترعان افغانستان
مصطفی رضایی رئیس انجمن مخترعان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس انجمن مخترعان افغانستان از اشتراک مخترعان افغانستان در مسابقات بین المللی اختراعات کانادا خبر داد.

اختراع دستگاه تولید انرژی برق توسط یک متعلم بامیانی - اسپوتنیک افغانستان
اختراع دستگاه تولید انرژی برق توسط یک متعلم بامیانی
 به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری شفقنا, مصطفی رضایی رئیس انجمن مخترعان افغانستان که نمایندگی رسمی افغانستان در این مسابقات به عهده اوست، گفت: برای نخستین بار تیمی از مخترعان افغانستان در مسابقات بین المللی اختراعات کانادا با عنوان iCan-Torento,Canada که برای سومین سال در کانادا برگزار میشود، اشتراک خواهند کرد.

 به گفته آقای رضایی این مسابقات فضای بسیار عالی برای رقابت مخترعان افغانستان با مخترعان نام‌دار و جهانی می‌باشد و با توجه به شناخت از فضای کشف نشده اختراعات افغانستان، کسب مدال و جایزه در این رقابت موضوعی غیره منتظره نخواهد بود.

 مصطفی رضایی خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که تیم مخترعان افغانستان برای نخستین بار با نهایت پشتیبانی دولت و حتی بخش خصوصی افغانستان در این رقابت اشتراک کنند.

وی افزود: طبق کاتالوگ ارائه شده از سوی مسئولان برگزاری این مسابقه از ۱۵ جنوری تا ۱۵ جون دوره ثبت نام مقدماتی شان است و ۱ جولای افرادی که واجد شرایط در فینال مسابقه باشند توسط تیم داوری اعلام می شوند.

گفته شده است دانشجویان, استادان, محققان, دانشمندان, کارآفرینان, انجمن‌ها و موسسات مخترعان می توانند در این مسابقات اشتراک کنند و این مسابقات در ۲۱ رده تقسیم می شود.

رئیس انجمن مخترعان افغانستان گفت: ما طرح های بسیاری داریم که ثبت اختراع نشده اند و مخترعان افغانستان این فرصت را دارند، که آنها را بصورت غیر حضوری به دبیرخانه مسابقات ارسال کنند و در صورت تایید داوران، جواز حضور در رقابت به آنان داده می‌شود.

یادآوری می کنیم، که مسابقات بین المللی اختراعات کانادا با تلاش جامعه بین‌المللی نوآوران تورنتو TISIAS با پشتیبانی مستقیم فدراسیون جهانی مخترعان IFIA و انجمن جهانی مالکیت فکری WIIPA اول سپتمبر 2018 برگزار خواهد شد. همچنین این مسابقات با شعار Because We Can به دو روش حضوری و غیرحضوری برای مخترعان برنامه ریزی شده است. به نوشته دبیرخانه مسابقات هدف اصلی این رویداد ترتیب یک رویداد ویژه برای ایجاد خلاقیت و نوآوری برای اشتراک کنندگان کانادا و جهانیان با فرصت گسترش و ترقی اختراعاتشان است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала