تعیین دومین والی جدید برای ولایت بلخ

© AFP 2023 / Farshad Usyanتعیین دومین والی جدید برای ولایت بلخ
تعیین دومین والی جدید برای ولایت بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش‌های غیر رسمی، یکی از اعضای ارشد حزب جمعیت اسلامی افغانستان به عنوان والی جدید بلخ تعیین شده و قرار است تا قبل از نوروز به کارش در این سمت آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، محمد اسحاق رهگذر، یکتن از اعضای ارشد حزب جمعیت اسلامی به تازگی به عنوان والی جدید ولایت بلخ تعیین شده است.

هنوز حزب جمعیت اسلامی افغانستان و عطامحمد نور؛ والی کنونی بلخ در این باره، واکنش نشان نداده اند.
این در حالی است که اخیرا هیأتی بلندپایه از سوی ارگ ریاست جمهوری، به مزار شریف رفت و در پی آن، منابع دولتی، بارها نسبت به حل سریع بحران ناشی از برکناری عطامحمد نور؛ والی بلخ، ابراز خوش بینی کردند.
در تازه‌ترین مورد، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان دیروز دوشنبه (۲۱ حوت) اعلام کرد: "در روزهای آخر سال بسیار خوشحال هستیم که مسایلی که به ارتباط ولایت بلخ بود در حال حل شدن است و انشاءالله که در سایر عرصه‌ها هم پیشرفت داشته باشیم تا مردم افغانستان شاهد وحدت در جبهه صلح باشند."

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: اختلافات میان ارگ و نور به زودی حل خواهند شد

یک منبع در ارگ  نیز این موضوع را تایید کرد و گفت که انتظار می‌رود که توافق‌ها پیش از سال نو نهایی شود. به گفته این منبع، حزب جمعیت فهرستی را برای جانشینی آقای نور در ولایت بلخ پیشنهاد کرده و منتظر موافقت نهایی صلاح الدین ربانی، رئیس این حزب هستند.
عطامحمد نور، والی بلخ، کمتر از سه ماه پیش از سوی اشرف‌غنی برکنار و انجنیر داوود، یکی دیگر از اعضای جمعیت اسلامی، به جای وی منصوب شد؛ اما آقای نور با رد این تصمیم، تاکنون در این سمت، باقی مانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала