متیس در ملاقات با غنی: از پیشنهاد صلح افغانستان به طالبان حمایت می‌کنیم

© Photo / ARG Facebookمحمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در دیدار با رئیس‌جمهور افغانستان گفته است که کشورش از پیشنهاد صلح افغانستان به طالبان پشتیبانی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ارگ ریاست جمهوری، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا را که در رأس یک هیات عالی‌رتبۀ آن کشور به کابل آمده بود، به حضور پذیرفت.

در این دیدار که در قصر گلخانۀ ارگ انجام شد، هر دو جانب در خصوص مبارزه با تروریزم در افغانستان و منطقه، مبارزه با مواد مخدر بخصوص مراکز پروسس و تولید آن و همچنان امنیت انتخابات، بحث و تبادل نظر نمودند.

رئیس‌جمهور گفت که استراتیژی ایالات متحدۀ امریکا در قبال آسیای جنوبی و افغانستان ماحول را تغییر داده و فرصت را مساعد ساخته است تا روی پروسۀ صلح تمرکز بیشتر صورت گیرد. به همین منظور، ما در کنفرانس پروسۀ کابل پیشنهاد همه‌جانبۀ صلح با طالبان و پیشنهاد مذاکرات دولت با دولت با پاکستان را پیشکش نمودیم.

سفر غیر منتظره وزیر دفاع امریکا به کابل - اسپوتنیک افغانستان
سفر غیر منتظره وزیر دفاع امریکا به کابل

رئیس‌جمهور غنی گفت: همانگونه که حکومت تعهد برای موفقیت پروسۀ صلح دارد، نیروهای امنیتی و دفاعی ما بخاطر دفاع از وطن و مردم به مبارزۀ شان ادامه می‌دهند.

در مقابل، جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحدۀ امریکا از شجاعت و فداکاری نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم و تامین امنیت، تشکر کرد.

وی گفت که ایالات متحدۀ امریکا از پیشنهاد صلح افغانستان با طالبان و پیشنهاد مذاکرات دولت با دولت با پاکستان در کنفرانس پروسۀ کابل و همچنان برگشت مهاجرین افغان، پشتیبانی می‌کند.

وزیر دفاع امریکا افزود که پیشنهاد حکومت افغانستان در کنفرانس پروسۀ کابل در رابطه به صلح، نه تنها مورد حمایت ما قرار گرفته، بلکه تمام دنیا از آن حمایت می نماید تا جامۀ عمل پوشیده و منتج به صلح پایدار در افغانستان شود.

جیمز متیس یکبار دیگر از ادامۀ حمایت‌های کشورش به افغانستان تا سرکوب کامل تروریزم به عنوان دشمن مشترک، تاکید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала