روسیه در باره برگزاری به موقع انتخابات در افغانستان اطمینان ندارد

© Flickr / ResoluteSupportMediaعدم اطمینان روسیه به برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان در زمان اعلام‌شده
عدم اطمینان روسیه به برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان در زمان اعلام‌شده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ضمیر کابلوف نمایندۀ ویژۀ رییس جمهور پوتین در باره افغانستان می‌گوید که احتمال برگزار نشدن انتخابات پارلمانی افغانستان در زمان تعیین شده وجود دارد.

آقای کابلوف در گفتگوی ویژه با اسپوتنیک می‌گوید که عدم اطمینان به زمان تعیین شده کمیسیون انتخابات، کنترول طالبان بر شماری از نقاط کشور، افزایش تهدیدهای داعش در شمال و مخالفت‌های سیاسی میان رهبری دولت افغانستان  موانع اصلی بر سر برگزاری انتخابات شمرده میشوند.

آقای کابلوف گفت: «فکر نمی‌کنم که انتخابات پارلمانی در افغانستان به موقع در جولای امسال برگزار شوند. طالبان تقریباً نیم از خاک کشور را کنترول میکنند، عملیات فعال محاربوی را پیش میبرند، اعمال تروریستی پرسروصدا را در شهرهای بزرگ سازماندهی و انجام میدهند و، قرار معلوم، به مصالحه و آشتی با حکومت افغانستان حاضر نمی‌شوند.

گروه های جنایتکار داعش، خاصتاً در ولایات شمالی و شرقی افغانستان برای امنیت برگزاری انتخابات تهدید جدی به بار می آورند.

به اساس معلومات کمیسیون مستقل انتخابات، برخی حوزه های انتخاباتی در ولایات هلمند، روزگان، بدخشان، فاریاب و غزنی از نقطه نظر امنیتی مشکلات دارند. فکر می‌کنم که در واقع فهرست مناطق که از نقطه نظر سازماندهی رای دهی مشکلات دارند، به مراتب وسیعتر است. اطمینان نهایی در باره تحقق تمام وظایف مطروحه تا تاریخ تعیین شده در کمیسیون مستقل انتخابات که اعلام میدارد که ثبت نام رای دهندگان فقط در اوایل ماه اگست خاتمه خواهد یافت، وجود ندارد. اختلاف نظرها در باره شاخص های انتخابات آینده بین اداره ریاست جمهوری و مخالفان سیاسی آن، قبل از همه در چهره عطامحمد نور والی سابق ولایت بلخ، حل ناشده باقی مانده اند.»

این در حالی است که پیش از این رییس جمهور افغانستان در مراسم افتتاح سال هشتم پارلمان اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала