جنرال امریکایی: از پروسه صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می ‌کنیم

© AFP 2023 / Gary Cameronجنرال امریکایی: از پروسه صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می ‌کنیم
جنرال امریکایی: از پروسه صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می ‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید که کشورش از پروسه صلح به رهبری افغان‌ها حمایت خواهد کرد. وی همچنان بر تقویت نیروهای امنیتی افغانستان تأکید کرده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که جنرال دانفورد از پروسه صلح به مالکیت افغان‌ها حمایت اش را اعلام و از آن استقبال کرد.
به گفته او، دانفورد در دیدار با رییس جمهور غنی دیروز در ارگ روی مبارزه با تروریزم و برگزاری انتخابات آینده نیز گفت‌وگو کرده است. رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا دو روز قبل وارد کابل شد و روز گذشته با رییس جمهور غنی در ریاست جمهوری دیدار کرد.
در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری آمده است، در این دیدار جنرال دانفورد، هدف از سفرش به افغانستان را ابراز تعهد بیشتر آمریکا در راستای حمایت و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، عنوان کرده است.
وی گفته است که ایالات متحدۀ امریکا در خصوص تطبیق و عملی ساختن استراتژی جدید آن کشور برای جنوب آسیا و افغانستان، جدی است.
به گفته دانفورد، آمریکا به عنوان یک شریک دوامدار استراتژیک افغانستان در مبارزه با تروریزم، در کنار حکومت و مردم این کشور باقی خواهد ماند و از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала