وزارت خارجه افغانستان، شارژدافیر سفارت پاکستان را احضار کرد

© AFP 2023 / Farooq NAEEM وزارت خارجه افغانستان، شارژدافیر سفارت پاکستان را احضار کرد
وزارت خارجه افغانستان، شارژدافیر سفارت پاکستان را احضار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان در واکنش به راکت‌پراگنی‌های نیروهای پاکستانی در بخش‌هایی از ولایت کنر، شارژدافیر سفارت آن کشور در کابل را احضار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان امروز (سه شنبه، 27 مارچ) با نشر یک خبرنامه اعلام نموده است: "دولت و مردم افغانستان این اعمال پاکستان را با شدیدترین الفاظ محکوم نموده و آن را تخلف زشت و جدی آن کشور از معیارهای بین المللی می‌داند".
در خبرنامۀ وزارت امور خارجه کشور تصریح شده که با وجود ابراز نگرانی های افغانستان در مورد راکت‌پراگنی‌های دوامدار نیروهای پاکستانی در سراسر خط "فرضی" دیورند انجام داده اند، این عمل هنوز جریان دارد.
وزارت خارجه تأکید کرده که راکت‌باری‌های پاکستان بر ولایت کنر، افزون بر تحمیل تلفات و خسارت‌های جانی و مالی بر مردم، موجب گسترش و تقویت گروه‌های تروریستی می‌شود.

پرتاب ۵ هزار راکت از خاک پاکستان به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
پرتاب ۵ هزار راکت از خاک پاکستان به افغانستان

در خبرنامه وزارت خارجه آمده است: "در همین راستا وزارت امور خارجه عصر روز گذشته (دوشنبه) شارژدافیر سفارت پاکستان در کابل را احضار نموده تا این نگرانی جدی دولت جمهوری اسلامی افغانستان را به مقامات دولت متبوع خود انتقال داده و این حملات را فوراً متوقف سازند."

این در حالیست که باوجود انتقادات مقامات دولت افغانستان، نیروهای پاکستان همچنان به راکت‌پراگنی‌های شان در مناطق سرحدی با افغانستان ادامه می‌دهند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала