پاکستان اقامت مهاجران افغان را تمدید می‌کند

© AP Photo / Anjum Naveedپاکستان اقامت مهاجران افغان را تمدید می‌کند
پاکستان اقامت مهاجران افغان را تمدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اقامت مهاجران افغان برای سه ماه توسط حکومت پاکستان در حالی تمدید شد که تاکنون دولت پاکستان صد ها هزار مهاجر افغان را تحت فشار قرار داده بود تا پاکستان را ترک کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازصنا، پاکستان اجازه اقامت صدها هزار مهاجر افغان را تا پایان ماه جون تمدید می کند. یک مقام مسئول این تصمیم را یک روز پیش از پایان مهلت اقامت مهاجران تایید کرد و گفت که این تصمیم باید به تایید پارلمان هم برسد.
به این ترتیب جلو یک بحران بشری دیگر در افغانستان دست کم برای سه ماه دیگر گرفته می شود. در غیر این صورت باید 1.4 میلیون شهروند افغانستان که در پاکستان به حیث مهاجر ثبت و راجستر شده اند، این کشور را ترک می کردند.
افزون بر این در پاکستان صدها هزار آواره افغان زندگی می کنند که «ثبت و راجستر» نشده اند. پاکستان از زمان آغاز جنگ در افغانستان و جنگ های داخلی در سال های 1980 به میلیون ها آواره افغان پناه داده است.
اما در دو سال گذشته فشار بر شهروندان افغان در پاکستان افزایش یافته است. دلیل آن وخامت روابط پاکستان با افغانستان و ایالات متحده امریکا است.
این دو کشور پاکستان را متهم می کنند که به طالبان کمک می کند و تلاش ها برای بازسازی در افغانستان را بی ثبات می سازد.
به خصوص یکی از تویت های دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در مورد پاکستان، به ناراحتی این کشور منجر شد. در آن تویت، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا از پاکستان به دلیل اخذ کمکها و عدم همکاری در مبارزه علیه تروریسم انتقاد کرده بود.
مدت کوتاهی پس از آن، پاکستان به طور غیرمنتظره ای تصمیم گرفت که اجازه اقامت مهاجران افغان را فقط تا یک ماه دیگر تمدید کند و بعد از آن، این مهلت بازهم تا پایان ماه مارچ تمدید شد.
در سال 2016 با فشار شدید نیروهای امنیتی حدود یک میلیون افغان از پاکستان به افغانستان بازگشتند، جایی که منابع برای رسیدگی به این عودت کنندگان اندک است. آن ها اغلب به ولایت های جنگ زده شان برنمی گردند و این گونه به بیجا شده داخلی تبدیل می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала