صلح به زور نظامیان خارجی تامین نمی شود

© AP Photo / Rahmat Gulصلح به زور نظامیان خارجی تامین نمی شود
صلح به زور نظامیان خارجی تامین نمی شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعدادی از اعضای مجلس افغانستان اعلام کردند که صلح در این کشور به زور نظامیان خارجی تامین نخواهد شد و این موضوع در 17 سال گذشته ثابت گردیده است.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، شماری از اعضای مجلس افغانستان روز دوشنبه در نشست علنی، در واکنش به حضور واحدی جدید از نظامیان آمریکایی در این کشور گفتند که اگر آنها برای فشار بیشتر بر گروه طالبان برای گفت وگوی صلح حضور یافته باشند، این کار ناممکن است.
صالح محمد سلجوقی، نماینده ولایت هرات در مجلس گفت که نظامیان بیشتر آمریکایی برای فشار بر طالبان برای حاضر شدن به گفت وگوهای صلح وارد افغانستان شده اند که این کار نتیجه ای نخواهد داشت.
وی افزود: در 17 سال گذشته شماری زیادی از نظامیان خارجی در افغانستان حضور داشتند اما تاکنون به صلح دست نیافته ایم و تأمین صلح باید به خواست مردم و از داخل این کشور صورت گیرد.
دیروز نیز اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان برای توضیح دادن به نحوه برگزاری انتخابات و تامین شفافیت به مجلس فراخوانده شده بودند و آنها نیز به مجلس حاضر نشدند.
مجلس فعلی افغانستان در سومین سال کاری اضافی خود قرار دارد که به دلیل برگزار نشدن انتخابات مجلس توسط دولت وحدت ملی و مشکلات در کمیسیون انتخابات باقی مانده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала