نخست وزیر پاکستان جهت آغاز مذاکرات "دولت با دولت" به کابل می‌آید

© REUTERS / Faisal Mahmoodنخست وزیر پاکستان جهت آغاز مذاکرات "دولت با دولت" به کابل می‌آید
نخست وزیر پاکستان جهت آغاز مذاکرات دولت با دولت به کابل می‌آید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان روز جمعه آینده از کابل دیدار نموده با رهبران حکومت وحدت ملی گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت خارجۀ پاکستان دیروز (یکشنبه، ۱۲حمل) با نشر یک خبرنامه تأیید کرده‌است که شاهد خاقان عباسی، نخست ‌وزیر این کشور، به روز جمعه از کابل دیدار خواهد کرد و هنگام دیدار با محمد اشرف غنی، رئیس ‌جمهوری اسلامی افغانستان دربارۀ چگونگی گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو خواهد کرد.

در خبرنامه آمده است که نخست وزیر پاکستان دو روز پس از این دیدار به چین، کشوری که به گفتۀ برخی از آگاهان، می‌تواند در روند صلح و ثبات در افغانستان نقش مهمی بازی کند، خواهد رفت.

ورود هیأت بلندرتبه پاکستانی به کابل - اسپوتنیک افغانستان
ورود هیأت بلندرتبه پاکستانی به کابل

ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان دیروز یکشنبه اعلام نمود که با دیدار عباسی از کابل، گفت‎وگوهای رسمی "دولت با دولت" افغانستان و پاکستان آغاز خواهند شد.
گفت‎وگوی دولت با دولت، طرح رئیس‌ جمهور غنی است که در نشست دوم "روند کابل" که یک ماه پیش در کابل برگزار شد، ارایه شده‌است. 
در این طرح، حکومت افغانستان به‌منظور مبارزه با هراس‌افگنی و تأمین صلح در افغانستان، از پاکستان خواسته‌‌است که به‌گونۀ جدی دوطرف، باید باهم گفت‌وگو کنند. 
دوهفته پیش، هنگامی‌که مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل آمد و با رهبران حکومت وحدت ملی دیدار کرد، رئیس ‌جمهور غنی از او خواست که دعوتش از نخست‌ وزیر پاکستان را برای یک سفر به کابل، به وی ابلاغ کند.
رئیس‌ جمهور غنی در ماه‌های نخست کارش، برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان به اسلام‌آباد سفر کرد، اما پس‌از حملات پی‌هم هراس‌افگنان بر بخش‌هایی از افغانستان، به‌ویژه حمله در چهارراه زنبق که به ‌باور حکومت افغانستان این حملات در پاکستان برنامه‌ریزی شده بودند، روابط کابل — اسلام‌آباد به تیره‌گی گرایید.
وجود پناهگاه‌های امن هراس‌افگنان در خاک پاکستان و پشتیبانی این کشور از طالبان، به‌ویژه از شبکۀ حقانی، از جدی‌ترین اتهام‌های حکومت افغانستان، بر پاکستان بوده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала