کشته‌شدن ۵۰ غیرنظامی در نتیجه حمله هوایی دولتی در کندز

© AFP 2023 / SHAH MARAI کشته‌شدن ۵۰ غیرنظامی در نتیجه حمله هوایی دولتی در کندز
کشته‌شدن ۵۰ غیرنظامی در نتیجه حمله هوایی دولتی در کندز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشندگان کندز می‌گویند که در نتیجه حملهٔ هوایی در ولسوالی دشت ارچی این ولایت، ۵۰ فرد ملکی کشته و ۱۵۰ تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، حکومت اعلام نموده است که در نتیجه حملهٔ هوایی دیروز (دوشنبه، ۱۳ حمل) پانزده طالب کشته و پانزده طالب دیگر زخمی شده اند.

اما باشندگان ولایت کندز ادعا می‌کنند که در این حملۀ هوایی در منطقه دفدانی ولسوالی دشت ارچی این ولایت، ۵۰ غیرنظامی جان باختند و ۱۵۰ تن دیگر زخم براشته‌اند.

به‌گفته‌ی باشنده‌گان و نیز برخی ‌از اعضای شورای ولایتی کندز، این حمله حوالی ساعت ۱۱:۰۰پیش ‌از چاشت روز دوشنبه، بر یک مسجد انجام شد.

باشند‌گان کندز گفته‌اند که این گردهم‌آیی، نشست طالبان نبود و نزدیک به ۳۰۰ غیرنظامی در هنگام حملۀ هوایی، در این مسجد حضور داشتند.

حمله‌ی هوایی بر مسجدی در کندز - اسپوتنیک افغانستان
حمله‌ی هوایی بر مسجدی در کندز

انعام‌الدین رحمانی، سخنگوی پولیس کندز، به روز دوشنبه به طلوع‌نیوز گفته‌است‌‎ که گروهی از طالبان که  یک عضو شورای کویته نیز در میان آنان بود، در این مدرسه گردآمده بودند که یک هواپیمای دولتی این مدرسه را بمباران کرد و شمار زیادی از طالبان در این حمله کشته شدند.

او افزوده ‌است که ملا بریانی، یک عضو شورای کویته نیز در این مدرسه حضور داشته‌است.

در همین‌حال، طالبان در خبرنامه‌یی با رد حضور مقام‌های طالبان در این مدرسه، حمله بر غیرنظامیان را نکوهش می‌کنند و می‌گویند که این حمله در هنگام دستاربندی در این مدرسه انجام شد و در این رویداد نزدیک به ۱۵۰ غیرنظامی‌که در میان آنان عالمان دین نیز بودند، کشته شدند.

فرمانده پولیس دشت ارچی نیز تلفات غیرنظامیان را در این رویداد تأیید می‌کند، اما در جزئیات چیزی نمی‌گوید.

  مسؤولان در شفاخانۀ کندز نیز از آورده‌شدن ده‌ها تن از قربانیان این رویداد به این شفاخانه گفته‌اند، اما تاهنوز آماری ارائه نکرده اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала