کلاه پشتیبانی از تظاهرات پشتون های پاکستان بر سر مسلمیار و سناتورها

© Photo / meshrano jirgaکلاه پشتیبانی از تظاهرات پشتون های پاکستان بر سر مسلمیار و سناتورها
کلاه پشتیبانی از تظاهرات پشتون های پاکستان بر سر مسلمیار و سناتورها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس سنای افغانستان کلاه پشتیبانی از تظاهرات عدالت خواهی پشتون های پاکستان را بر سر سناتورهای افغانستان گذاشت.

Президент Афганистана Ашраф Гани Ахмадзай - اسپوتنیک افغانستان
حمایت اشرف غنی از تظاهرات پشتون‌های پاکستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از جمهور، فضل هادی مسلمیار امروز سه شنبه کلاه پشتیبانی از تظاهرات عدالت خواهی پشتون های آن طرف خط دیورند را میان سناتورها توزیع و پشتیبانی خود را از تظاهرات آنها اعلام کرد.

آقای مسلم یار گفت:- "ما از هرگونه حرکت صلح خواهی پشتیبانی می‌کنیم و می‌خواهیم نه تنها در افغانستان بلکه در منطقه امنیت و ثبات تامین گردد".
مسلم‌یار گفت، که او بخاطر پشتیبانی از حرکت عدالت خواهی مردم قبایلی پاکستان، این کلاه را که نماد آن صلح خواهی است بر سر کرده است.

محمد علم ایزدیار معاون نخست مجلس سنا نیز در پشتیبانی از حرکت عدالت خواهی مردم آنطرف خط دیورند استقبال کرد و گفت، که جایگاه مردم پاکستان با دولت پاکستان برای مردم افغانستان متفاوت است و او از حرکت عدالت خواهی آنان پشتیبانی می‌کند.
آقای ایزدیار خاطر نشان کرد، که مردم قبایلی پاکستان در دوران جهاد از مردم و مجاهدان افغانستان پشتیبانی زیادی کرده اند و باید از حرکت عدالت خواهی آنان پشتیبانی شود.
حنیف حنفی دیگر عضو مجلس سنا نیز گفت: "ما با سر و مال خود از مردم آنسوی خط دیورند حمایت می‌کنیم تا آنان از ظلم حکومت آن کشور رهایی یابند".
آقای حنفی افزود، که دولت و مردم افغانستان از خواست‌های این جنبش که پایان جنگ در افغانستان و پاکستان است پشتیبانی می‌کنند.

مسلمیار و نمایندگان مجلس سنا در حالی از تظاهرات پشتونهای آنطرف مرز پشتیبانی شان را به شکل علنی اعلام می کنند، که اگر این کار را دیگر اقوام این کشور در پشتیبانی از تاجک های تاجکستان، ازبکهای ازبکستان و حتی هزار های پاکستان و ایران انجام می دادند با واکنش های تندی مواجه می شدند.

پیش از این، در اوج شکل گیری این جنبش، رئیس جمهور افغانستان نیز پشتیبانی خود را از این تظاهرات اعلام کرده بود.

در همین حال، بعضی روشنفکران پشتون های آن طرف مرز افغانستان خود را جدا از پشتون های این طرف مرز می خوانند و می گویند،که ما نیازی به پشتیبانی به پشتونهای افغانستان نداریم و ما با دیگر شهروندان پاکستانی در صلح و آرامش زندگی می کنیم و اگر این پشتونهای افغانستان واقعا به عدالت ایمان دارند با اقوام دیگر افغانستان این کار را انجام بدهند تا جنگ از کشورشان رخت برچیند.
یادآوری می کنیم، که جنبش عدالت‌خواهی پشتون‌های پاکستان یک ماه پیش با راه اندازی تظاهرات و تجمعات اعتراضی علیه حکومت پاکستان، از شهر کراچی آغاز شد. از آن زمان تاهنوز پشتون‌های آنطرف خط دیورند در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد پایتخت آن کشور، اعتراض‌ها و تجمعات گسترده‌ای را به راه انداخته اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала