کابینه، طرح ایجاد صندوق قرضه‌دهی برای معلمین را مورد تصویب قرار داد

© Photo / M.Naderiکابینه، طرح ایجاد صندوق قرضه‌دهی برای معلمین را مورد تصویب قرار داد
کابینه، طرح ایجاد صندوق قرضه‌دهی برای معلمین را مورد تصویب قرار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جلسۀ کابینه، تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان در قصر چهارچنار ارگ ریاست‌جمهوری دایر گردید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر ریاست جمهوری افغانستان، در جلسه کابینه طرح ایجاد صندوق قرضه‌دهی برای معلمین مکاتب که سرپرست جدید وزارت معارف آن را مطرح کرد، تصویب شد.
در این طرح، برای رفع مشکلات معلمین مکاتب، صندوق قرضه‌دهی ایجاد می‌گردد که هر معلم در صورت ضرورت می‌تواند از آن صندوق قرضه بگیرند.
بر اساس این طرح، وزارت معارف از بودجه‌اش صندوقی را برای معلمین فقیر با 5 میلیون افغانی ایجاد کرده و قرضه‌های که پرداخت می‌شود در جریان یک سال دوباره از معاش آنها وضع می‌گردد.
در کنار این، اعضای رهبری وزارت معارف نیز 20 درصد از معاش یک ماهه‌ای شان به منظور کمک به معلمین به این صندوق پرداخته اند.
کابینه، طرح ایجاد صندوق قرضه دهی برای معلمین را مورد تصویب قرار داده و غرض ارج‌گذاری به مقام والای معلم و رفع مشکلات اقتصادی قشر روشنگر جامعه، رئیس‌جمهور غنی مبلغ 2 میلیون افغانی را از پول شخصی خویش به این صندوق کمک نمود و اعضای کابینه توافق نمودند تا 20 فیصد از معاش یک ماهۀ آنان و معینان وزارت‌خانه‌ها جهت تمویل این صندوق پرداخت شود، همچنان کابینه، وزارت مالیه را موظف نمود تا مبلغ 15 میلیون افغانی را از سرجمع بودجۀ وزارت معارف به صندوق متذکره انتقال دهد.
این صندوق در حالی ایجاد می‌گردد که آموزگاران در افغانستان با مشکلات جدی مسکن، فقر و پایین بودن معاش شان روبه‌رو اند. در شانزده سال گذشته همواره کمک به آموزگاران یکی از برنامه‌های حکومت بوده است که هیچ کدام عملی نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала