نگرانی والی جدید پروان از بسترسازی برای داعش در این ولایت

© AP Photoنگرانی والی جدید پروان از بسترسازی برای داعش در این ولایت
نگرانی والی جدید پروان از بسترسازی برای داعش در این ولایت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فضل‌الدین عیار، والی ولایت پروان میگوید که افراد و حلقاتی به دنبال آن اند که برای حضور گروه تروریستی داعش در این ولایت بسترسازی کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، فضل‌الدین عیار، والی پروان در مصاحبه با این خبرگزاری از حضور *داعش در این ولایت ابراز نگرانی کرد.
آقای عیار بیان داشت که افراد و حلقاتی درصدد آن اند که برای حضور داعش در ولایت پروان زمینه سازی کنند.
وی تصریح نمود: "مزدورانی که امروز می‌خواهند طالب و داعش را در نقاط مختلف پروان جا به جا کنند، از القاعده و طالبان و تروریزم چه نفعی داشتیم که از این چهره‌های سیاه داعش داشته باشیم".
والی ولایت پروان در حالیکه از هیچ فرد یا گروهی نام نگرفت، مردم پروان خواست که اجازه فعالیت به گروه‌های تروریستی به شمول داعش را در هیچ نقطهٔ این ولایت ندهند.

Военнослужащие ВС Афганистана во время спецоперации - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت استاد دانشگاه خصوصی در پروان همراه با مواد انفجاری

در همین حال شماری از فعالان جامعه مدنی در ولایت پروان از بدتر شدن اوضاع امنیتی در این ولایت ابراز نگرانی کرده و از حکومت می‌خواهند که برای سرکوب تروریستان در پروان عملیات گسترده نظامی را راه اندازی کنند.
همتا مبارز در این باره به خبرگزاری جمهور گفته است:" ولایت پروان یکی از ولایت‌های نسبتاً امن است، بناً خواست ما  جامعه مدنی از مسولان دولتی و حکومتی همین است که دست به کار شوند نگذارند که تروریستان داعشی در پروان نفوذ کند".
در حال حاضر گروه طالبان در برخی از مناطق ولسوالی‌های دره غوربند در غرب پروان حضور دارند و هرازگاهی با نیروهای امنیتی درگیری می‌شوند اما این برای اولین بار است که والی این ولایت از حضور داعش در این ولایت ابراز نگرانی می‌کند.

*داعش — گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала