با واگذاری مناطق امن به طالبان کشور به سوی تجزیه می‌رود

© Photo / کسرابا واگذاری مناطق امن به طالبان کشور به سوی تجزیه می‌رود
با واگذاری مناطق امن به طالبان کشور به سوی تجزیه می‌رود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون سابق ریاست جمهوری طرح گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی مبنی بر «واگذاری مناطق امن به طالبان» را بحران ‌زا خواند و هشدار داد که واگذاری یک وجب خاک کشور به این گروه به معنای تجزیه افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، یونس قانونی، معاون سابق ریاست جمهوری امروز پنج‌شنبه، 23 حمل در همایش اعلام موجودیت نهضت صلح، عدالت و آزادی افغانستان گفت که تحت عنوان برنامه صلح، قرار است که بخشی از جغرافیای کشور به‌نام مناطق امن به طالبان واگذار شود، اما این اقدام کشور را تجزیه می‌کند.
قانونی افزود که هیچ کسی در 34 ولایت تجزیه افغانستان را نمی پذیرد و طرح واگذاری مناطق امن به طالبان، برای ما قابل قبول نخواهد بود.
پیشتر حکمتیار گفته بود، طرح واگذاری مناطق امن به طالبان را به رییس جمهور غنی پیشنهاد کرده است. به گفته او، در این مناطق رهبران طالبان با خانواده‌های‌شان در مصؤنیت به سر می‌برند و تحت تعقیب قرار نمی‌گیرند.
وی همچنان گفته بود که این طرح روی میز رییس جمهور غنی و کاخ سفید قرار دارد. اما قانونی امروز با این طرح مخالفت کرد و از پیامدهای آن در کشور هشدار داد.
قانونی در بخش دیگر سخنانش بر برگزاری انتخابات شفاف تأکید کرد و گفت، حلقاتی از هم‌اکنون در صدد مهندسی انتخابات آینده اند و حکومت برای جلوگیری از آن باید اقدام کند.
وی همچنان سرشماری فضایی را یک توطئه خواند و گفت، توسط یک نهاد بین‌المللی سرشماری نفوس افغانستان از طریق فضا آغاز شده، اما این اقدام نفاق را در کشور بیشتر خواهد کرد.
آقای قانونی تأکید کرد، سر شماری خیالی نفوس افغانستان از طریق هوا قابل قبول نیست و آن زمینه را برای تقلب در انتخابات پارلمانی، شوراهای ولسوالی و ریاست جمهوری آینده فراهم می‌کند.
کمیسیون انتخابات چندی قبل اعلام کرد که انتخابات پارلمانی، به تاریخ 28 میزان سال روان برگزار شود. در پی آن، انتخابات ریاست جمهوری در سال 2019 برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала